21 november 2008

Webbtorka...

Är de så länge sen jag uppdaterade min blogg. Va värdleöst!!!!! Har jag haft så mkt att göra i veckan tro.....??
Nääää inte direkt, men när man har ett galet barn har man inte samma tid på mornarna längre.
Jag har fullt upp med att kolla så hon inte välter nåt över sig.
Kanske dags att barnsäkra hemmet???
I måndags så tittar jag över axlen när jag sitter som vanligt med mitt morronkaffe framför datorn och vad ser jag...
Jooo Thyra har hittat blomkrukan i fönstret och är på väg att få den över sig.
Jag hinner bara ställa mig upp så har den rasat.....
Som tur var så var det fejkblommor...två små krukor som landade i gåstolen....ingen i golvet.
Och det bästa....lillan gjorde inte illa sig.

Men hon har verkligen kommit på att va ÖVERALLT!!!!!!!!! Just nu försöker hon öppna vårt CD skåp....ni kan ju bara ana vad som händer om hon får upp det!!!
I morse hittade hon ica-pås-lådan......slutade med att jag hade påsar över hela köksgolvet!!!
Ni kan ju tro att jag har fullt upp!!!
Inte finns det tid för nå mkt dator tid....=)

Nä nu måste jag springa en sväng för hon drog iväg till ett annat rum...ska bara kolla vad hon gör......och passa på o fylla kaffemuggen!!!!
Så ja.....ingen fara...inget larm gick!!!!=) Hon är tillbaka här i vardagsrummet och härjar!!!

Vad har veckan bjudit på....hmm......fullt upp som vanligt....

Men helgen, just det, förra helgen när vi åkte iväg. Vi var ju till.....
Tadaaa......Skellefteå med mamma och pappa. Hade bokat fint hotellrum med choklad och bubbel när dom kom in. Sedan fick mamma gå iväg på 2 timmars ansiktsbehandling och fest make-up.
Vilket hon uppskattade VÄLDIGT!!!
Sedan åt vi allesammans 3-rätters middag tillsammans.
Söndan så åkte vi tillbaka till Umeå och slutade helgen med att gå o se Mamma Mia.....!!
En mysig helg som mamma och pappa uppskattade!!!=)

Måste bara inflika vad min galna dotter gör just nu........stackars Joker har det inte lätt.
Hon jagar honom med gåstolen...hahaha och "dumma" Joker har inte vett att gå o lägga sig i ett annat rum. Nääää han ska bums ligga med oss vilket innebär att han får flytta sig heeeeela tiden!

Andra aktiviteter i veckan ha vart bad, handling. Sånt där väldigt glamouröst mammaliv!!!=)
Lunch med en god vän på stan. Niclas som äntligen börjat flyga upp till Umeå.

Måste bara avsluta med vad jag gjorde igår. Var på möte med Umeå Kommun i och med att vi ska bli intrapenad. Som det så fint heter. Iaf så efter fikat och efter tråååkig info av 8 st enhetschefer så kom det en kille som skulle föreläsa. Sååååååå bra. Jag satt som fastklistrad i 2 timmar.
Han pratade om bemötande av andra människor, hur vi uppfattar folk och intryck för att sedan bilda oss kanske oftast fel uppfattning om vad vi sett och hört.
Han pratade om gruppdynamik och hur vi beter oss för att passa in.
VÄLDIGT bra föreläsning.
Han sa oxå nåt som jag kommer att bära med mig och vill gärna dela med mig till er oxå
Så jag avslutar med det idag!!!!

Man VET aldrig vad en annan människa tänker eller känner.

Tils vidare!

//Linda&Thyra

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hihi..Duktig hon är lillsessan när hon häjar på ;)

Ha en jättemysig helg! O du..du är utmanad i min blogg..en helkulig grej!

KRAM

Ulrika - foto - Jonasson sa...

"härjar" skulle det ju så..inte "häjar" =)