24 juni 2009

Underbar dag....

Vilken härlig dag man vaknar upp till!! Ställde klockan idag för jag skulle passa Elliot en stund medan Vanja var hos tandläkaren. När Thyra klev upp och såg att han var här blev hon superlycklig. Skulle me ens ge honom både sin snutte men även hennes favvonalle...



Vi hade så mysigt. Thyra åt sin välling som vanligt och Elliot fick en gröttallrik.

När mamma Vanja kom tillbaka så gick vi alla ut i solen. Barnen blev sååååå varma så vi gick in esn stund för att käka lunch och sedan la vi barnen. Dåååååå fick vi lite egentid. Den bestod av bikini i solstolar. Jisses va skönt det var.....och VARMT!! Nu är äntligen sommaren här.

När barnen vaknat och ätit mellis så var det dags för premiärbadet utomhus. Har ju köpt en sån liten uppblåsbar bassäng. Gissa om det blev poppis. iaf för min dotter.......hon har nästan aldrig gråtit riktigt ordentligt men idag.......idag när jag plockade ur henne ur bassängen, när JAG tyckte att det var färdigbadat...då kom det!!! Tog av henne solskyddsdräkten och satte henne i knät i en varm handduk. Men då smet den lilla spritt språngandes naken, sprang till bassängen och hoppade i igen. Då var det bara att hämta henne och gå in. Och som hon gräääääät. Har väl aldrig hört på maken!! Vanja fick hjälpa mig att tömma bassängen, då insåg Thyra att det var färdigbadat. Gissar att det är en tjej som imorronbitti när vi vaknar och hon kollar ut vill genast ut på gården och spana om det är vatten däri...=)

Underbara bilder va!

Ni kanske undrar hur det är med Joker.....det är MKT bättre. Han får ju penicillin och smärstillande nu och vår hund är tillbaka. Undra om han har haft ont i sin hals hela livet lille stackaren...!! Nu hoppas hoppas jag det blir bra eftter operationen på fredag! Ska bli så skönt att få det överstökat!! Lille killen.
Idag fick jag faktiskt honom att bada ordentligt för första gången på 3 år. Skönt att han inser att det är skönt en dag som denna. Simmade faktiskt på eget bevåg....sååå skönt det såg ut!
Nu ligger han här bredvid mig och sover sååååå gott. Så härligt att höra!!

Allt är bara toppen!

Tills Vidare

//Linda







Inga kommentarer: