04 juni 2009

Vaddå storm?!

Att inte stormjägare är här idag...har väl aldrig vart me o dess like. För nåt år sedan när SMHI varnade för storm och man skulle bunkra upp med stearinljus och diverse då blev det som en liten fis som pyser.......idag skulle dom verkligen ha varnat för storm.
Man är ju bara rädd att ett träd ska falla omkull här bakom...dom står ju vågräta idag...
Usch....jag hatar verkligen när det blåser! Tycker tom det är obehagligt inomhus när man hör hur det viner.....
Hoppas det ger sig snart.
Jag ska ju börja packa husvagnen....vill inte när man knappt kan öppna dörren.....!

Trotsade iaf stormen och begav mig en timme ner på stan i förmiddags. Vanja ville ha company så jag slöt mig till henne. Hon lockade med att det var rea...=) När nån säger det ordet så behövs det inte mkt övertalning=) Eller hur!?
Men det blev inte så mkt handlat. Köpte ett par shorts till Thyra för 20.- på Kappahl.
Var nån som inte alls tyckte rean var lika rolig som jag idag. Nån som inte alls ville sitta i vagnen.
Men hon fick stå ut, eller det var nog jag som fick stå ut.....med gnäll.
Väl hemma så var hon sååååå glad igen och var inte ett dugg trött tyckte hon, men det tyckte mamma. Så hon åkte snabbt i säng efter lunchen=)

Nu ska jag börja tänka på vad som ska packas i vagnen inför helgen. Åker hem till Fredrika. Johan ska hjälpa pappa som håller på att dränera om huset. Undra bara om vi rymmer vagnen nånstans på gården...hihi..annars får vi campa ute på vägen! Blir bra vilket som.
Jag bara längtar till imorrn när vi åker iväg och speciellt när vi kommer fram. Mamma skulle göra PALT!!! Sååååååå gott!

Jajja nu till packning....kanske ses mer...

Tills Vidare

//Linda

Inga kommentarer: