01 mars 2011

Körslaget...

Igår var jag och sökte till Körslaget. Vi gick dit tillsammans jag, Jess och Cilla. Jag må väl säga att jag gick in me delade känslor. Visst kändes det superkul men hur skulle man lösa allt praktiskt om man kom me? Dom tankarna gick fram och tillbaka i huvudet.
Men men jag hängde me dom och SHIT va roligt vi fick.
Redan i kön utanför började stämningen då två till jag känner slöt upp....
Kamerateamet dök såklart upp eftersom vi var så glada och tokskrattade. Fick sjunga vår låt där och sedan kom Lisa upp.
Vi blev insläppta och sedan började väntandet....och väntandet..

Men för oss gick det ändå hyfsat snabbt. Vi kom in till förjuryn och drog vår sång, tillsammans.
Gick vidare på en gång och sedan började väntandet inför att få sjunga för Lisa.
Pirret steg i magen och tillslut blev det vår tur.
Var ett litet rum med massa lampor och massa folk och kameror. Lisa var otroligt lättsam och det kändes naturligt på en gång.
Vi var GRYMMA och hon gungade med och diggade...
Hon tom sa att vi var ju redan en färdig kör....hon tyckte vi var skitbra.
MEN.....vi var typ nummer 76-78 in till henne och det var totalt 500 pers. Hon hade inte ens lyssnat på hälften. SÅ hon gav oss ett kanske, vilket jag förstår och blev SUPERNÖJD över.
Kändes då lättare för mig att ta ett beslut om att åka hem och lämna det där.

Men jisses vilken härlig stämning det var hela eftermiddagen/kvällen. Vi sjöng allsång, folk satt me gitarrer och man sjöng me i olika stämmor. Fattades bara en eld. Det var verkligen genuin stämning och alla var en gemensam klump.=)

Supersuper kul att man gjorde detta och tordes, inte ett dugg darr på rösten utan vi var faaaan grymma!!!
Ni får iaf spana när det börjar sändas, speciellt avsnittet från Umeå audition....=)
Vi lär ju va me....

Tills Vidare
//Linda

1 kommentar:

Linda sa...

Men hur gick det då?? Kom du med? Tänkte på dig när jag såg att det varit audition i stan!! Kram