08 mars 2011

Veterinärbesök

Inatt vid 3 tyckte jag att Celma var lite orolig men tänkte inte så mkt på det vid den tiden.
5 var jag återigen upp för ett toabesök och då gav hon sig inte. Tog ut henne och shit va hon kissade. Fleeeera gånger satt hon.
Fick tillslut in henne, var inte så lätt. Där står jag i linne,trosor,träskor och Jojjes arrbetsjacka och hunden springer bara längre o längre bort på gården i djupsnön....hmmm.
Var inte allt förnöjd kl 5 på morron över det....
Men men, tillslut så fick jag tag i na.

Iaf så somnade vi om och vaknade till dotterns härliga stämma 7.10 från vardagsrummet. "MAMMA KLIV UPP"
Ja hon har börjat kliva upp men tro inte att hon kommer in och väcker oss.Hon sitter en stund för sig själv i saccosäcken. Förmodligen hade den stunden blivit till "lessläge" imorse.
Jaja hur som, tillbaka till Celma.

Hon fortsatte "spott"kissa inne på flera ställen under morgonen.
Skjutsade Thyra på dagis och när vi kom hem och ur bilden så kissar Celma igen och då ser jag att det är lite blod i urinen.
Jaha tänkte jag nu börjas det.....nästa hund att springa till vetten me.
Ringde iaf och fick en akuttid under eftermiddagen. Fixade ett urinprov, vilket Celma tyckte var superskumt varför matte tröck in en plastlåda under snippan när man satte sig o kissa.

Iaf så visade urinprovet inga bakterier alls. Dom tom centifugerade det och tittade i mikroskåp.
Men hon var röd och irriterad i snippan så förmodligen har hon en inflammation däri.
Så nu går hon på antiinflammatorisk medicin en vecka.
Bara hoppas att det går över fort och att det aldrig kommer tillbaka. Vill inte ha en sjuk hund igen....

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: