30 mars 2011

Tur i oturen....

Idag blev det action på fjället!! Var uppe på Rissjön och fiskade lite under förmiddagen och när dte blev dags för lunch så flyttade vi oss upp på land och skulle upp i en hängdriva. Johan hade "förtrampat" me sin skoter och jag drog pulkan med Thyra,Celma och mamma för tillfället.
Johan erbjöd sig att dra upp pulkan upp på drivan men jag tänkte "va tusan - nog ska väl jag fixa det där". Japp.....höll ut för lite och för lite fart resulterade i att skotern började tippa, jag hoppade av,skotern började rulla mot mig men jag lyckades hålla emot en stund men tillslut orkade jag inte mer och den landade över mig, halva mig...!! Bröstkorgen och huvudet....
Det enda jag tänkte på var om pulkan oxå hade tippat me alla dom där i.
Johan kom snabbt och lyfte upp skotern så jag kunde glida ur och vi tog ner skotern o pulkan på plant underlag!!!!Här är backen jag rullade utför. Ser inte så brant ut men den är rätt brant...=)
Jajja det gick ju bra. Jag lever och magen klarade sig.
Vädret har vart toppen idag me iaf. Blåst kallt men solen värmde gott.

Blev en heldag ute idag me och vi hoppas på samma väder imorrn! Prognosen ser dock lite trist ut.
Vi ser väl.

Trodde detta var allt för idag men inte. Har haft ett bloggavbrott på en halvtimme.
Blev nerringd på affären här i byn. Morfar och Thyra åkte ner för att handla. Lillskruttan hade, när morfar skulle gå runt bilen och öppna för henne, lyckas låsa in sig själv. Som så många gånger förut.
Men nu fick morfar panik. Jag skickade ner Johan men efter 10 minuter kunde jag inte hålla mig utan tog skotern ner och där satt en liten tjej med tårar i ögonen och försökte få upp dörren.
Efter lite lirkning så tryckte hon på rätt knapp. Är imponerad av henne hur hon lyckades hålla fokus och försöka förstå vilken knapp som gällde samtidigt va ledsen och vilja komma ut.
Verkar va en stark tjej!!!

Nu ska vi hålla oss inne resten av kvällen. Ska ta mig en kall alkofri Carlsberg och lite ostkrokar.
Kommer nog att sova gott inatt!!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: