27 april 2009

Första glassen!!

Har ju som sagt var haft Maja här i helgen så bloggningen har fått legat nere i helgen.
Vi har gjort en massa roligt.
I lördags var vi på äventyrslekparken på Tomtebo.
Var ju fantastiskt väder, så vi åkte dit med Anneli,Nea o Milo. Spenderade dryga timmen där kanske. Fikade i solen och bara njöt.
Tyvärr gjorde jag misstaget att ta me hunden som var tvungen att sitta fastspänd utanför lekparken...=) Vad tror ni han gjorde?!
Jo han satt mest o gnällde och undrade varför alla sprang åt olika håll! Så njöt o njöt..hmmm.
Jag njöt iaf av solen och sällskapet.

Efter leken och picknicken så följde vi Anneli och barnen hem och lunchade. Sedan bar det direkt iväg ner på stan för jag och Maja.
Hon hade ju dansklass mitt på dan och Thyra skulle sova i vagnen tänkte jag.
Jo nog sov hon....30 minuter iaf. Hon brukar sova 1 1/2 timme mitt på dan...men men.....sova i vagnen är ingen favorit och inte på stan. Är ju för mkt att hålla koll på.

Men dagen förflöt på väldigt bra trots lite sömn!

Maja hade i förväg önskat mat för hela helgen så vi har ätit tacos och kycklingfajitas...mumms.
Förstås så blev det ju en hel del godis oxå=) Och glass........Thyra fick faktiskt sin första pinnglass....kolla här...

Först ser hon verkligen ut att undra vad detta är. Håller tom pinnen upp o ner. Smakar kanske sådär antar jag!


Nuså har vi fattat galoppen och det smakar väldigt gott på den här sidan!

Myyyyysigt men GOTT!!


Så här fin var hon efteråt. Glass överallt!! Åt tom upp den fortare än Maja!
Men det blir bara glass på helgerna eller vid "större" högtider hädanefter......=)
Nä men helgen har vart mysigt och vi har mest myst ute i solen. I söndags hade vi +18 grader.....såååå skönt att solen och våren börjar komma. Vill att snön ska smälta FOORT!!

På eget initiativ tog hon penna och papper igår kväll och började försöka att rita. Det gick väl sådär men hon försökte ju iaf. Så idag handlade mamma hem kritor modell större. Nu ska det motiveras att börja måla och hålla en penna!!=)
På tal om att handla, var ju iväg till Strömmis idag en sväng och in på Lindex blev det.
Hittade en del men höll faktiskt igen börsen lite.
Köpte en röd tunika med en en rosa alien på. Man ser den framifrån på framsidan och på baksidan av tunikan ser man alien bakifrån...hmm...hoppas ni fattar.
Hittade ingen bild av den på lindex.se
Till den tunikan blev det rosa/röda randiga taigths...=) Snygga värre!
Åsså hittade jag en supersöt solhatt(rosa) med brummelina på=)
Det blev handlat...jooo föressten. Sprang in på IcaMaxi och skulle handla lite till middagen. Då hittade jag ju ett regnställ där till henne på REA!!!
129:- Kalaspris. Blir suvveränt på dagis!!
Puhhh nu är det slutshoppat på ett tag, iaf till henne. Ska iof hitta en annan jacka till henne som INTE är röd. Hon har 2 jackor o båda är röda...dumt.
Nästa vecka ska jag ut en heeeel dag själv,utan Thyra, och bara shoppa till mig själv...!
LÄNGTAR!!!
Ha en supernice kväll nån som pockar på uppmärksamhet. Bäst att dra innan hon har rivit halva vardagsrummet.
Tills Vidare!
//Linda&RivThyra















2 kommentarer:

Hannis sa...

Söta Thyra!
Gud så gulligt med glassen!

Jodå,Kråkan var här en helg och domderade med faster så att jag blev helt slut!!
Hon börjar få egen vilja den fyraåringen...

Kraaaam

Malin och Leia sa...

Heeeej
Hoppas allt är bra med er. Följer din blogg slaviskt, det är så roligt att följa med i Thyras utveckling då hon och Leia är lika gamla. Träffade Marie häromdagen och vi sa att vi borde styra upp någon lunch framöver. Hälsa Thyra en massa grattis på namnsdagen från oss. Kramar