30 april 2009

Valborgsmässoafton...

Så då var den här. Dagen när våren kommer.
Vaknade idag glad i hågen. Thyra har sovit som vanligt och inte behövt bli störd av nån snuva eller feber. Skönt!!=)Hon verkade frisk och kry.

Åt mellis där på förmiddan och 5 min senare så kräks damen. Jaha...va var detta då?Magsjuka eller vaddå?
Hade precis gjort klart med Vanja att middagen skulle stå klar runt 17 snåret......typsikt.

Ta i trä så har hon inte spytt nån fler gång men vägrar att äta iaf. Så förmodligen mår hon inge vidare. Nu sover hon iaf så vi får se hur det slutar runt mellis. Tror nog i mitt stilla sinne att hon åkt på nån magbakterie. Bajjablöjan i morse var inte direkt mysig heller...hmmm...
Hoppas det ger me sig fort iaf. Nog för att jag är utbildad undersköterska men när det kommer till magsjuka då vill jag helst inte va i närheten och kan heller inget om det!!=)

Hade ju dagen till ära tatt på henne nya stassen från Kappahl dessutom. Var bara att slänga in i tvättmaskinen. Men jag hann fota lite på morgonen iaf!


Är dom inte lite fräcka haremsbyxorna?! Ser lite tokig ut men hon trillar precis!!=)
Check this babe out! Kommer dragandes med galonbyxorna...

Nu inväntar jag att Johan ska komma hem. han skulle tydligen sluta redan 14 idag. Sååå skönt.
Han har inte träffat Thyra sen i söndags så han längtar nog.
Ska jag åka iväg o handla lite blåbärssoppa o sånt. Se om hon får i sig nåt iaf. Hatar när inte ungarna äter nåt.....!! Men dom ska väl klara sig utan mat tydligen....gör ju vi me när vi är sjuka!
Spana in bruden som hjälper mamma att städa. Ska börjas i tid. Hon gillar att ta fram dammsugaren med tillbehör. Frågar jag henne om vi ska dammsuga så springer hon till städskåpet och öppnar dörren...hihihihi
Kanske kan kallas mammaskadad!!!
Lägg märke till brallorna hon har på sig. Köpte dom via en auktion på Tradera. Fem myror kollektionen.....huuuur retro som helst!!=)


Jaja nä om man skulle ta o surfa vidare längs alla bloggar man läser för dagen. Måste in och kolla om Hannah Graaf har lagt upp nån fler bild på hennes dotter. GRATTIS HANNAH.
Lilla Liv föddes igår!!

Har vart spännande att följa hennes graviditet och allt runt omkring!

Ha en underbar valborgsmässoafton!! Får se hur våran slutar!

//Linda&kräkThyra

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hoppas lillgosingen inte kräkar ngt mera o att ni får en überbraig Valborg! Kramar från Tant med familj