21 augusti 2009

Men nuuuuuu

ikväll ska jag äntligen få premiär äta surströmming.....som jag har väntat!!
Gött ska det bli.
Fam. Fältén kommer och joinar för lite sur strömming...=)
Trevligt trevligt.

En trevlig sak till är att Maja kommer till oss igen i helgen. Hon var så sugen på att delta i logfesten somär här i Holmsjön imorrn. Och självklart säger inte moster nej om hon sågärna vill komma. Dessutom är det lite avlastning oxå. Thyra är ju helt galen i sin kusin så hon leker ju me henne heeeela tiden. Så nu får Maja ta över boklänsningen i helgen=) Härligt.

Inskolningen på dagis har gått bra. Första dagen var hon ju väldigt på och smått "galen". Andra och tredje dagen lite mer avvaktande och villegärna att jag skulle följa me överallt.
Idag var det som heltförbytt. Hon gick överallt själv och började söka sig mer o mer till fröknarna. Vilket var helt toppen att se. Men hon blir såååå trött där....hihi
Förstå ett helt nytt ställe med en massa nya ansikten...
Men när vi kommerhemär hon pigg igen....efter lite mat så.
På måndag ska vi äta lunch där för första gången...det enda negativa jag har att säga om det där dagiset är just lunchtiden...varför så tidigt?! 10.30 äter dom lunch.....galet tidigt enligt mig...
Sen så är det tänkt att som ska sova från 11......Thyra är ju van att sova från 12..
Törs man säga att man tycker det är lite tidigt eller hur gör man?!?!
Jajja...vi får la se vad som händer....jag skullegärna vilja att dom höll henne vaken till iaf 11.30...

Nog om det...nu skajag lägga mig o tänka på surströmming...mummms..
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: