15 augusti 2009

Surströmming...

Ikväll skadet ätas surströmming...laddar för fullt.
Rackarns va gott det är alltså och speciellt första gången för säsongen...mummmmmmma.
Blev överbjuden till svärmora när hon var förbi imorse.
Ser vi verkligen fram emot...kurrar redan i magen...

Ja veckan gick väldigt fort måste jag säga. Vi aktiverades oss mest hela tiden och då går ju klockan i raketfart. Det var en ledsen Maja som åkte hem igår. krokodiltårarna föll längst kinderna. Kul och veta att hon tycker det är roligt att va här iaf.
Och Thyra har vart HELT lyrisk när Maja har vart här.Dom leker så otroligt bra och ändå är det en åldersskillnad på 8 år.
Man ser att Thyra ser upp till henne,allt hon gör ska hon härma. Hoppas Maja så försöker Tyra hoppa. Skrattar Maja åt nåt ja då skrattar Thyra me. Underbart att se och höra.

Nu e det då bara 2 dagar tills tjoppa ska inskolas...huvva. Vi var och köpte en ryggsäck i veckan. En me spöket Laban på. Har börjat namnmärka ytterkläder. Ja nu e det dags. Den här dagen så var så långt bort............

Nä nu ska jag spola ur håret. Sitter me hårfärg. Inspg så här dagen innan min födelsedag att jag såg några gråa hårstrån så jag var tvungen att illa kvickt slänga in hårfärg.Ska dessutom stå och sjunga på ett dop imorrn.....inte kan man se ut så då heller.....

Nä nu kommer J hem,han har vart o köpt en födeledagspresent till mig......undra va det är!!!
Hoppsan nu ligger det ett jättefint röttpaketmed silversnören här framför mig......
SPÄNNANDE............jag fyller ju inte än...ska jag hålla mig eller ska jag öppna det ikväll??????!!!

Tills Vidare....

//Linda

4 kommentarer:

Åsa sa...

Åhhh, surströmming, gissa om jag blir avis. Det är ju för gott=) Spännande med att tösen börjar förskola, det kommer säkert att gå jätte bra. Låter som om hon har fått likadan ryggsäck som min Malte=)
Hur känns det inför att jobba? Hoppas ni har det bra där uppe. kram

Nims sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! :-)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

GRATTIS på födelsedagen!!

Kram från Tant med familj =)

Ps! Du har väl inte missat att jag startat två st kuliga tävlingar i samarbete med två härliga barnbutiker. Vilka det är syns till höger på min sida! Ds

Unknown sa...

Snart är det min tur att öppna den första burken. Längtar! Blir det mer fester framöver kan jag tipsa om hemsidan www.sanghafte.se där man kan ladda hem gratis sånghäften med surströmmingstema. Det finns även för kräftskivan mm.
Hoppas strömmingen smakade!