18 augusti 2009

Såja

Då har vi vart på förskolan för första gången. Träffat barn och föräldrar. Var väl kanske runt 10 barn me föräldrar där idag....ska från och med imorrn dela upp oss i två inskolningsgrupper.
Det kändes som om alla barn tog för sig från första stund. Dom lekte tillsammans i grupp mest hela tiden.
Vi kom ju in där strax före 9 och vissa hade redan kommit. Blir bemött av en dagisfröken där i hallen. Klär av oss och gick in i ena rummet där. Thyra släpper mig efter 30 sek och går till leksakerna där....=)
Sedan blir det en kort information och sedan ska vi förflytta oss till de större rummet. Då vi passerar hallen ska jag tvärt hämta ett papper i Thyras ryggsäck och Thyra stannar där i passagen.Vände mig och och ser att Thyra är BORTA!!! hahaha
Går efter och ser henne gå hand i hand med ena dagisfröken...=) Så ja....det tog cirka 15 min.
Sen var det bus och stoj och lite smågruff om alla roliga leksaker...Men inga som helst problem.
Gick ifrån redan idag. Lämnade henne i ett lekrum med personal och andra barn och hon satt kvar och lekte!!! Kunde komma ibland och bara titta till mig men sen var hon iväg igen.
Favoriten hittade hon rätt snabbt...en rutschkana....jag skämtar inte om jag säger att hon åkte upp o ner säkert i 30 min.
Ungrackare.....men det var sååååå härligt att se hur roligt hon hade och hur lättsamt det gick(än så länge)
Så nu ser vi fram emot imorrn. Ska va där redan 8.30...hur vi nu ska hinna till det. Får nog ställa klockan imorrn...puhhh!!

Nä nu ska jag passa på att sy lite gardiner medan Thyra sover en stund.

Ha det gott alla
Tills Vidare

//Linda

Inga kommentarer: