28 augusti 2009

Storstädning - check

Rackarns va jag har gått an idag. Lämnade Thyra på dagis 8.30 var hemma igen 9 och då började jag städa.....puh.
Alla fönster är putsade och nya gardiner hänger uppe.
Men oj så skönt att städa utan en liten buse som springer o drar fram o hejjar på.
Nu ärjag ju klar me höststädningen.
Ikväll blire fredagsmyyyys.

Så här ser gardinerna ut i vardagsrummet....blev lite taskig bild me tanke på att solen lyste in genomfönstret!


Så här blev köksgardinerna. Blev supernöjda med dom. Matchar med samma tyg på kuddarna i soffan bakom mig=)

Tanken var ju att jag o Thyra skulle va själva i helgen men så blire ikke.
Båtturen är iställda efter två i besättningen hoppade av. Ena är sjuk och den andra kom det upp saker för. Så Jocke o Johan ställde in. Blir en vårtur istället.
Så vi har pappsen hemma hela helgen. Va ska vi nu hitta på......=)
Ja det blir kanske att höststäda här ute. Hoppas på liite sol idag. Tror dock inte att väderleksrapporten har lovat det men. Ja vi serväl.

Nänu ska jag göra migklar för att snart åka på förskolan och hämtat knytet. Så tyst det har vart här idag. Känns bara dumt nu och sitta på rumpan och hon är där. Men men......ska hämta henne på en timma. Bara att hålla ut..

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: