07 mars 2009

Andra Chansen

Har nu suttit och kollat in andra chansen, alltså melodifestivalen.
Tycker faktiskt, en schlagegalning som jag är, att det blir lite mkt. Varför alla dessa dueller. Artisterna fick ju sjunga så många gånger...varför?! Ser ingen poäng med det hela.
Varför inte bara spela upp inbandningen frän när dom tävlade under delfinalerna...
man ska väl inte bli klok på alla dessa konstiga regler o tjottefix Christer Björkman hittar på.
Iaf så hade jag önskat att Star Pilots hellre gick till Globen än Caroline Af Ugglas.
Men men...den där Snälla Snälla Snälla låten kanske sätter sig, den kanske inte är så dålig...
Sarah Dawn är ju som vanligt heeeeelt fantastisk. Helt otroligt hur man kan efter en dålig förkylningsvecka där hon igår inte hade nån röst, gå upp och leverera som hon gjorde ikväll.
GÅSHUD!!!
Hon är verkligen famtastiskt!!!

Ser fram emot nästa helg och finalen. Brukar alltid ha ett starkt bidrag men i år blir det svårt. Har jättemånga favoriter.....
Ska toklyssna på skivan i veckan=)=)=)
Såklart så stod jag och hängde på dörren på Statoil förra söndan när dom släppte skivan.
Dom hade inte ens plockat fram dom, bara pappstället dom skulle stå i.
Jag bad bara snällt att dom fick gå ut på lagret och hämta mig en skiva!!=)
Så gör man om man är schlagerfrälst!!=)

Nä jag funderar allvarligt på att lägga huvudet på kudden nu snart. Har vart en intensiv men rolig dag idag. Som sagt så har vi ju vart ute på utflykt hela dagen. VILKET VÄDER!!!!
Solen bara gassade o sken....helt underbart!!
Var väl hemma runt halv fyra i eftermiddags och då var det bara in o förbereda middan.
Svärmor o svärfar kom över på tjälknul och potatisgratäng.
Sååååå smarrigt!!!
Är nog min favvorätt faktiskt....blev en bit tjälknöl kvar....blir en hård bröd skiva med det imorrn...MUMMS!

Nä mina kära vänner.....tack för idag. Nu tror jag John Blund precis åkte förbi och strödde sand i mina ögon.
Han passerade tidigare till Thyra.....hon sover så sött i sin säng på sitt rum. Var precis och tittade till henne...
Ikväll hade hon lyckats klämma sig längst upp i sängen PÅ kudden, tvärs över med ena foten utanför spjälorna!!! Gullunge!!
Mamma var tvungen att stoppa in foten!!! Sötis...!
Längtar redan till imorrnbitti när hon vaknar och vi myser här i vår säng hela familjen.

Sov så gott o dröm sött.

//Linda

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Näe hörrudu..jag begriper mig heller inte på "andra chansen". Kikade på det o blev nära på åksjuk mellan alla omgångar, omröstningar, dueller o omröstningar igen!

Kramen