25 mars 2009

Men vilket väder....

Ännu en dag när man vaknar och kollar ut genom fönstret åsså ser man soooooolen lyser över fjälltopparna. Finns det bättra att vakna till?! Tror banne mig inte det. Efter alla frukostbestyr och alla påklädning. Inte lite lager på lager man har på Thyra. Sen ska man ju själv klä på sig!! Lite bök innan man är iväg men det är det värt.
Vi kom iaf iväg vid 10....tycker jag är bra!!! Körde skoter ca en timme till Virisen. Samma som igår! Skön skotertur och Thyra får ca en timmes sömn!!! Perfekt!!

Hinner bara dit så är storfiskarn igång...min pappa...järnet fram med isborren och sen ner med typ två tre spön....hahahaha...å det är det ena med det tredje...olika marussker, drag o blink blink som ska va på linan. Inte får han mer fisk för det inte....!!
Näää storfiskarn det är jag det!!!=) Ett enkelt pimpelspö och ett blänke som nästan är trasigt...det är min melodi det!!=)

Idag blev det ingen fisk iaf.....eller nu vet jag inte. Efter att vi kom hem runt halv fyra så åkte Johan o pappa upp till Rissjön för att fiska lite till. Hoppas dom kommer hem med nån röding!!=)
Gott o finn i frys´n!!

Idag blev det premiär på bajs-blöje-byte i skoterpulkan iaf. De förra dagarna har hon hållit sig tills vi kommit hem. Men idag blev hon alldeles för exalterad i skotern o var tvungen att skita.
Men det gick bara fint det me.....inget är omöjligt!!=)

Sitter nu med en kall öl och väntar på att dom ska komma hem och vi ska äta. Kan nån förklara för mig varför man blir såååå hungrig när man är i fjälls....!! Skulle kunna äta hela tiden...haha

Nä nu ska jag ta min lilla tjej som har energi så det räcker och blir över....tufft att va stilla en hel dag!!!=) Kommer all energi fram när man kommer in.
Ha det gött....slutar med några bilder från en underbar dag!!



Lunchdags för Thyra ute i solen.....helt underbart väder!!


Thyra o pappsen på skotern. Hon är HELT galen i skotern. Vill helst åka runt runt på den hela tiden!!!!!


Så här härligt lockig är man i håret efter att ha haft det instoppat i mössan hela dagen!!'
Tills Vidare!
//Linda&Thyra





1 kommentar:

Anonym sa...

GU vad ni ser ut att ha det hääärligt!!!! :) Längtar tillbaka....

Stora kramar från Holmsjön- "anner sia sjöön"