30 mars 2009

Ny vecka och uppkopplingen funkar

Då var det måndag igen och sista fjällveckan har börjat. Igår åkte mamma och pappa hem och Manne,Vanja & Elliot bytte av dom.
Tyvärr verkar mamma och pappa tagit solen med sig för vi vaknade idag till en gråmulen himmel.
Grabbarna tog precis skotrarna och drog iväg. Jag och Vanja stannade hemma med barnen som nu ligger och sover sin förmiddagslur.
Skönt!

Det bästa av allt är ju att min uppkoppling fungerar. Har man nåt att sysselsätta sig med dessa dagar det är trist väder och när ungarna sover.
Så nu sitter vi på en meters avstånde med varsin dator i knät!! Trevligt värre.=)
Det är väl såhär man umgås idag....eller?!

Tänk va dator beroende man har blivit och speciellt sedan trådlöst bredband upfanns.
Förr om åren i fjällen har man ju klarat sig utan att kolla mail på en vecka....men nu när man Vet att man har en bärbar dator och bärbart modem så kan man ju knappt lämna hemmet för en semestervecka utan att packa me sig det.

Jag hoppas vädret vänder annars kommer nog jag och Vanja att fastna med varsin dator i knät hela veckan.

På tal om att vädret vänder, jag sitter här vid ett fönster och solen vill väldigt gärna spricka fram genom de grå molnen. Vi får hoppas att den spricker fram lagom till efter lunch. Blir det nog en skotersväng. Mysigt.

Min uppkoppling har ju vart jättestrulig men Manne fixade det åt mig i morse. Vet du vem som har ett leende på läpparna just nu!! Detta innebär ju att jag kan blogga nu varje dag hädanefter=)
Har vart lite dåligt med det senaste dagarna. Ber som vänligast om ursäkt!!

Nä nu har jag massor av sidor och bloggar här på nätet och kolla av.
Ha en bra dag!

Tills Vidare!

//En väldigt glad Linda

Inga kommentarer: