03 mars 2009

Nallprojektet....

Så ni sitter jag som en duktig pysslare till mamma och ska sy ihop första nallen.
Men det var svårare än jag trott....=)
Tur Vanja kom förbi idag. Hon har ju gjort dessa nallar!!
Tipsade mig om hur jag skulle sy ihop dom för att det skulle se snyggt ut.

Dom är verkligen skitroliga att sticka!! Små olika delar som man sedan stoppar och syr ihop.
Snart kommer nog en bild på första nallen=)
Såklart så ska jag sticka kläder till nallarna oxå! Såå kul!!

En annan sak som har drivit mig till vansinne senaste dygnet är Johans j*la Mp3 spelare.
Igår kväll tänkte jag va snäll o dra hem Stieg Larssons första bok så han kunde lyssna på den när han skottade snö inatt. Sagt o gjort och Johan gick o la sig.....då tänkte jag köra över den till spelaren.
Det var då fasen inte lätt....för det första så testade jag som vanligt 2 gånger innan jag kom på att det är en sån spelare som behöver programvara.
För när jag förde över som vanligt så registrerade den att det åkte över till spelaren men när jag tog spelaren från datorn så stod det "NO DATA"...

Mmm så jag började söka programvaran på CD, för jag vet att vi har haft den, men förmodligen har jag rensat huset och kastat sånt jag tyckte va onödigt att ha kvar.
Men det fanns ju på Sonys hemsida som tur var.
Ladda hem programmet som föressten tog längre tid att ta hem är boken.
Förde över MINST 5 gånger till spelaren men avsnitten hamnade bara i fel ordning!!!
Hittade ingen sorteraknapp heller.
Arg som ett bi gick jag o la mig och sket i hela proceduren.....han fick skita i den där boken inatt.

Började om men ny energi i morse men det gick f*n inte.

Men tur Vanja kom....men hjälp av henne så fick vi över boken till spelaren.
Så nu Johan kan du ta spelaren...=)

Huvudsaken det löser sig. Jag brukar och ÄR rätt teknisk men vissa dumma saker förstår man sig helt enkelt inte på!!

Nä nu ska jag sy fast ett ben på en kropp.
Ha det gött så länge!

Tills Vidare!

//Linda

Inga kommentarer: