15 mars 2009

Kalajs

Nu ska vi snart iväg på kalas. Nea,Thyras kusin, fyllde ju år förra helgen men då blev dom sjuka så hon kunde inte ha kalas då.
Men nu ska det bli dags. Klockan 16 ska vi va där. Ska farmor o farfar först bjuda på mat från Älvan.....blir skräpmat idag me....!!
Sedan blir det tårta o sång=)
Ska bli trevligt!!

Idag har jag och Thyra bakat både chokladbollar och en banankaka. Kom ju på att när vi kommer hem från fjällen så ska vi ha Thyras 1 års kalas. I och med att vi är i fjällen i 2 veckor så måste jag ju börja förbereda fika redan nu. Annars blir det rätt mkt att stå i på typ knappt 24 timmar. Även jag klarar nog inte det!!=)

Sen har vi vart ute på gården och åkt pulka. Mamma drog Thyra i sjupsnön här på sjön och sjönk ju ner. Vet ni vem som tyckte det var jätteskoj och skrattade gott i pulkan. Joo Thyra!
Dålig humor hon har va?!?! hihihihi

Nä nu ska jag ta på mig kalasstassen och börja göra mig klar...

ha en bra kväll på er så hörs vi!

Tills vidare!!

//Linda