05 maj 2009

Back on track...

Nu så.....ska väl denna sjuka va över. Fasen det värsta jag vart me om!!
Om man nu kunde få önska nåt....Alladin var är du när man bäst behöver dig......
I allafall skulle jag då önska att denna sjuka aldrig sätter sin fot inom dessa väggar någongång mer.
Men det är ju såklart bara önsketänkande....vänta bara tills hon börjar på dagis får man höra hela tiden.
Inget jag med glädje ser fram emot....inte vad det gäller sjukdomar iaf.

Jaja nu ska vi se om inte kräksjukan har gjort sitt.....Thyra kräktes sista gången igårkväll och idag har hon verkligen visat teckan på hunger och att aptiten kommer tebax.
Vid upprepade tillfällen har hon spatserat till skafferiet i köket och velat ha kex.....o för första gången på fleeeeera kvällar gick nästan hela vällingflaskan i henne. PUUH!

Nu håller jag bara tummarna att det stannar i magen oxå....

Var ju samma sak igår, dock var inte aptiten den bästa då och hon ratade det mesta. Men när jag kommer in i hennes rum för att kolla till henne innan jag själv hoppar i säng så visade det sig att sängen var nerkräkad...till min stora förtvivlan.

Slänger mig på telefonen efter att jag har städat bort allt i sängen och ringer sjukvårdsupplysningen.
Till saken hör att jag tidigare under eftermiddagen ringde dit och undrade hur länge aptiten skulle va borta efter en magsjuka. Och jag började me ens spekulera om svininfluensan och salmonella med sköterskan....försökte få henne att inse att vi nog hade drabbats av dessa hemska sjukdomar!!
Men hon skrattade lätt och tyckte jag skulle ta det lugnt.
Iaf när jag då ringer igen så är det samma sköterska jag får prata me. Men hon tyckte fortfarade att jag skulle ta det lugnt.

Och det gjorde jag...och idag verkar allt va okej...! Puhh!

Men ja förstår att inte hon har haft nån aptit för de magonta jag har haft...fyyy rackarn vilka knipare och krampare....usci!!

Jaja nog om det, sjuka huset blir nog friska huset....

Nu till nåt JÄKLIGT roligt......

Imorrn ser ni...så åker vår XC70 från gården runt 9 på morgonen UTAN Thyra....bara jag, ner till Vallmovägen och plockar upp Vanja...UTAN Elliot.
Åsså ska vi va en heeeeeeeeeeeeeel dag på stan helt för oss själva.
Och jag säger bara en sak...pengarna ska RULLA!!!!!
Jäklar i min låda vad jag ska handla.....

Återkommer mer om min shopping imorrnkväll.....och det ska BARA shoppas till mig själv....=)

Tills vidare!

//Linda

Inga kommentarer: