27 maj 2009

Fiberbröd med honung...och glad över den ökande besöksmätaren!!!=)

har vi bakat idag jag och lilltjejen...MKT MKT gott.
Kanske egentligen skulle dela me mig av receptet...nån som är sugen?!

Varför bakar man inte matbröd mer egentligen? Det går ju superfort, är tio gånger godare och billigare.
Saken är biff. Linda ska börja baka mer matbröd. Hur länge tror ni detta löfte håller...hiihihihih.
Nää jag ska banne mig göra det. Slå spiken i kistan.
Gött o finn i frys´n nu när husvagnssäsongen börjar.

Och på tal om bröd och husvagn......Anneli vi måste åka o baka tunnbröd nu snart va?! Skulle va roligt att hitta sånt i frysen innan semestertiderna. Såååå gott!!
Det är nåt jag verkligen är tacksam över att jag har lärt mig. Baka riktigt bröd i en riktig bagarstuga....finns nog inget godare.
Grejen är ju den att kunna baka på sånt vis är verkligen inte många idag som kan.
Farmödrar och mormödrar kan ju. Men jag har lärt mig...och Johan är en riktig hejjare på att grädda!
Kommer nog förmodligen att berätta mer om det senare, samt massa bilder när det är dags=)

Nä hörrni, man kanske skulle kasta in handduken för idag. Klockan är ju 20.40...HAHAHA
Vi pensionärer....går o lägger oss tidigt varje kväll.....
Men faktum är att om 20 minuter börjar min favvo serie...Greys Anatomy..=)

Så ni får ha en god afton så hörs vi imorrn....
Måste hinna läsa min bloggar innan 21.=)


Just det.....tack alla ni som läser...kul att besöksräknaren ökar=)=)=)


Ha det!
Tills Vidare...

//Linda

1 kommentar:

Anneli sa...

Självklart. Vi är på! Får kolla ut en helg snart då.

Kram kram!

Ps visst är det kanon att baka sitt eget bröd! Vi äter aldrig köpt nästan, och tänk, med hembakat bröd slipper du alla urdåliga tillsattser som inte är bra för kroppen ;-)