08 maj 2009

Lättad....

Så då kom då dagen när aptiten verkar ha vänt totalt. Idag har rackarungen VRÄKT i sig......eller vräkt och vräkt. Hon har ätit normalt men hon vill ju hal heeeela tiden!!=)
Vällingen slurpade hon även i sig ikväll.

Det känns såååå skönt. En stor tung sten har lossnat...!

Så vad har vi då gjort sen sist. Få se, jag skrev sist när vi hade rullat en massa kulor på stan!

Igår var vi för första gången på öppen förskola på Marieberg. Åkte dit med Nina,Hugo,Vanja,Elliot åsså min gamla chef och henne lilla Ester.
Var roligt. Satt i ring och sjöng för fulla muggar. Barnen fick små maraccasägg och Thyras spelade me för fulla muggar.
Först var hon VÄLDIGT skeptisk. Var ju sååå mkt barn och en massa nytt folk.
Men efter sången lossnade det och hon gick lös där.
Sen fick man köpa lunch där. 40:- en småpeng och det var sååå gott. Tacopaj!

Efter det åkte vi hem och Thyra tog en välförtjänt vila. =)
Sen tyckte jag att det ryckte lite i spenderarbyxorna igen så vi drog med oss farmor och åkte till Blomsterlandet och handlade lite blommor. Köpte en klematis jag ska sätta här ute.
En med jätteblommor. Ska bli spännande att se om jag får den att frodas här.
Så nu tror jag att jag ska upp på trädgårn här imorrn och köpa kögödsel och "mulla" upp mina rabatter. Men även jordbubbslandet ska få en omgång.
Hoppas på sol imorrn, men det skulle väl regna tror jag=(
Kan ju ha fel...hoppas hoppas.

Idag har det iaf vart helt underbart väder. Jag och Thyra har vart ute heeeeela förmiddagen. Vi dolade på lite här ute med bortplockning av sånt som töat fram. Som julbelysning o sånt.
Sedan tog vi en prommis runt sjön med farmor,Eva o Jörgen. Hundarna fick oxå såklart hänga me.
Det var hur skönt som helst.
Eftermiddagen så brände vi lite pengar igen. Åkte och köpte en liten cafegrupp som vi ställde nedanför altanen på plattavsatsen. Kan va skönt att ha "nåt litet" där som man bara kan sitta jag o Johan och ta en kaffe eller nåt.
Nice!

Nä nu ligger jag helt utslagen i soffan efter att ha fått en helt underbar middag hemma hos svärmor/farmor. Johan är ju borta och sopar i helgen och då blir man väldigt tacksam över att bli bjuden på middag.
Så nu ligger tjejen med mätt mage och jag ligger i soffan och myser.
Ska kolla in finalen av Singing bee.....HEJA MARTINA=)

Hoppas som sagt på sol imorrn, ska jag försöka ta lite kort och lägga upp. Var så länge sen nu!

Ha en underbar fredagkväll...ska jag ha i min ensamhet!!

Tills Vidare!

//En mkt glad och lättad Linda

Inga kommentarer: