24 maj 2009

En uppdatering om helgen..

Efter dagar/kvällar av förberedelser så är nu denna intensiva spelningshelg över.
Idag känns det som om man är bakis...hihihi.
Kommer ju efteråt, stressen och spänningarna släpper och tröttheten slår en i ansiktet som en gjutjärnspanna....
Men men imorrn är det nya tag igen, då ska vi börja repa inför ev.spelning i aug.
Berättar mer om den när allt är fastställt.

Här kör vi ett 80-tals medley. Från v. Cecilia Högstadius, Linda Åström och Jessica Bergström

Fru Åström själv kör en solosång!

Här kör vi ett 90´s-00´s medley.

Så idag är vi bara hemma och tar det lugnt. Tvättar lite kläder och städar. Har ju inte direkt haft tid till det sista dagarna. Glamouren över över idag och hemmafrussysslorna tar vid.

Har jag flressten berättat att vi har köpt ett antiskall halsband till Joker. Ett sånt som sprutar citrondoft när han skäller.

Fick hem det i fredags och har använt det varje gång han har vart ute själv. Första gången blev han jättestressad och sprang runt som om det brann i arslet. Andra gången reagerade han nästan likadant men la sig på en gång och tog det lugnt. Idag verkar han ha fattat galoppen. Han satt fast ute runt lyktstolpen vi har på gården. Förr har han skällt på en gång. Imorse satt han tyst och bara inväntade mig.

Så banne mig, det verkar som om vi får bukt på dumskällningen han håller på me.

Men Thyra är allt bara fint. Hon är glad som en sol och älskar att va ute i den härliga vädret. Hon makar på runt runt här på gården. Sovningen i husvagnen funkade bara fint. Johan hade ju byggt till en säng till henne i dubbelsängen där inne. Dessvärre måste vi numera bädda ner där fram, men men. Funderade lite under dagen hur hon skulle reagera att sova där ute. Men efter vi satte på pymmen och åt välling som vanligt så la jag henne i sängen och hon tittade konstigt runt omkring sig. Var ju ändåett år sen hon sov där och hon var ju då så liten att hon inte har några minnen av husvagnen.

Men hon däckade på en gång. Inte ett ljud från det att jag gonattade henne och stängde dörren och gick därifrån.

Skönt...hon har verkligen en inarbetad sovrutin. Det tackar jag mig själv för!

Nä nu ska jag passa på att vila kudde lite medan tjejen sover.

Ha en fortsatt underbar dag.

Tills vidare!

//Linda

1 kommentar:

Johanna B sa...

anti-skällhalsband är King!

puss!