30 maj 2009

VILKET VÄDER!!

Oj va solen skiner. Har fått en solbränna idag=) Skönt.
Finns det nåt värre än första dagen med shorts...haha....snacka om vit som en albyl.
Johan sa det i morse när vi skulle på prommis och jag tatt på mig shortsen. Gå 2o meter före så jag inte blir bländad...hmm..
Men jag gav igen senare...eller för en stund sen....när han skulle göra sig klar för att gå ut.
Vet inte om jag ska berätta hur men....han fick sig lite bett tillbaka=)
Var nåt om "bilringar".....=)

Iaf så har vi haft en toppen dag ute si solen. Iof inte under lunchen. Hade precis avnjutit korv o makkiasr i solen då jag känner nåt på armen......
Det var DEN STÖRSTA SPINDELN jag sett.......fyyyyyy
Mina barndoms-mardrömmar återkom.
Flög upp som ett skott och gallskrek. Thyra flög en meter i luften från stolen...
Vaddå pedagogisk?!?!?!
Hahaha men den där spindeln lever inte länge iaf. Han ligger platt som en pannaka bredvid utemöblerna. För att va extra säker tog jag och mosade lite med mina crocsskor oxå!

Det värsta me sommaren är dess odjur och i år är dom banne mig överallt och i alla former och storlekar. USCH!

Jaja nog om det, nu har vi kickat ut gubben ur huset och vi ska gå och joina svågern och barnen för middag. Ska grilla korv och mysa i solnedgången. Sen kanske kanske det blir en cykeltur till andra sidan sjön för ett glas rött men fam Mårtensson/Danielsson......=)
Blir smått sugen på det, innan T ska isäng.

Sånna här dagar vill man inte va inne alls, man bor utomhus....!
Fortsätt såhär tack ,ett par dagar till!

Imorrn ska det va ännu varmare....FANTASTISKT...


Kram på er

Tills Vidare

//Spindelrädda Linda & Thyra

Inga kommentarer: