05 maj 2010

En dag till helg

Nu ska jag gnälla lite....förstår inte hur jag kunde lägga en 4 dagars vecka i veckan...HAHA
Med INGEN ledig dag mellan....
Men då tänker jag ju genast på de som ALLTID jobbar mån-fre........men då är ju dom ledig varje helg istället.

Men själv gillar jag ju att jobba helg och istället va ledig nån dag mitt på veckan. Så skönt att bara vara jag och Thyra och hitta på nåt kul mitt i veckan. Helger är så förutbestämda...tadaaa då ska heeeela familjer va hemma och det ska mysas och det ska hittas på det ena me det andra. Hur kul är det egentligen varje helg...!! Bättre att ha nån jobbhelg å gubben får ha lite egentid me barnen och uppskattar sedan helgerna man har ledigt tillsammans.
Nä jag tror inte på det där me att ha hela helger tillsammans. Själv skulle jag nog bli tokig!!!
Så skönt att åka på jobbet en lördagmorron och bara stänga dörren bakom sig och gå....=)

Men var hamnade den här diskussionen. Jag skulle ju gnälla på min 4 dars vecka!!
Jajja imorrn kvar och sedan ledig tom tisdagnatt!!
Johan åker bort i helgen så jag och Thyra är ensamma. Va ska man då hitta på?!
Jaa vi kommer nog att flänga runt. Besöka badhus, kanske Leos eller Busplaneten, hälsa på folk, nån lekpark.....ja vi kommer nog att roa oss.

Dagen idag då.......jo den har vart toppen. Storstädning av jobbet, lunch och sedan en prommis i solen(mellan varven av hagel o snö så lös faktiskt solen)....så det har vart en riktigt bra dag!
Ser fram emot en lika rolig imorrn....
Viktväktarna besöktes i eftermiddags....det har ju som gått lite upp o lite ner sista veckorna....men du hade det gått ner igen...
Totalt 10 kilo som för några veckor sedan....!! Men men......det är bara att kämpa vidare...

Hoppas ni har en härlig kväll. Det har jag i mysisar i soffan. Thyra har precis somnat så nu ska jag ha det lugnt o skönt.
Snart Greys....en av veckans höjdpunkter!!!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: