24 januari 2011

Full rulle

har det vart i helgen. Inte mycket dötid här inte...
Lördan var ju full rulle me hundar o barn. Tror dock hundarna tog den mesta av min energi.
Barnen är så van vid varann så dom dolar bara på i bakgrunden. Hundarna kommer förmodligen att bli likadan efter ett par möten!

Igår såg vi igen fam Fältén och vi. Då packade vi matsäckarna och drog iväg på skoterutflykt. Bosses och Celmas första. Tyvärr så funkade inte kompaktkameran som jag hde me mig så jag kunde ikke fota. Batteriet var DÖTT!
Men men vi hade en skön stund trots-13 men solen sken och vi satt inne i en grillstuga.
HUndarna busade en stund ute sedan somnade dom på varsin bänk på varsin filt.=)
Skoterturen gick fantastiskt bra me Celma. Hon satt i mitt knä inlindad i en filt och bara mös. Inge orolig eller nåt.
Så skönt nu när Thyra är så stor och sitter själv.

Däremot var det nåt med Thyra på utflykten. Antingen var hon bara sur eller så mådde hon inge bra. Hon ville inte äta, ville försöka kräkas och var på ett SKITHUMÖR.
Grät tidvis på hemvägen och jag var helt övertygad om att magsjukan knackade på...
Men men middagen som bestod av älgstek gick i med glatt humör.
Kanske berodde det på att mormor o morfar kom och åt med oss. Dom skulle plocka me sig Maja hem till Fredrika.
För senare på kvällen så pekar hon i munnen och grinar till och vill kräkas...
Men inget alls...
Börjar undra om hon får sura uppstötningar...det är ju typ det obehagligaste man kan ha.
Jaja hon har sovit gott och är på dagis idag...inga sjukdomar här inte.

Själv så tror jag det är dags för lunch nu här på jobbet. Det börjar kurra i magen.

Ha en bra dag. Ikväll blir det REP me mina tjejer. Gött!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: