05 februari 2010

Magsjukan har slagit till igen

Den hittade hit trots att jag sparkade den låååångt bort sist. Nu var ju det i oktober så den har ju hållt sig bort bra länge ändå!!
Vaknade i morse som vanligt o gick in till skorven. Luktade ju gamkräket hela rummet. Hon måste ha kräks under förnatten och sen bara somnat om. Inte ett ljuuud har vi hört, inte mer än lite hosta som hon har haft nu en vecka.
Men myyyyysigt då. Sovit i kräket hela natten. Men hon var lika glad för det. Inte jag dock....men det kan man ju inte visa....
På med plasthandskar och börja sanera......Thyra,sängen,golvet och såklart två naller hon sover me.....Nalle Puh o Ior......!!
Puuuhhhhh(ja påtal o puh...=
Sedan drog hon en "retur" typ en timme efter morgonvällingen(för den ville hon ha)
Sedan har det var lugnt(ta i trä)....men ingen aptit....!! Men men...hon dricker då iaf.
Får se hur länge det håller i sig.

Det som skullehända så mkt roligt i helgen. Imorgon skulle vi ju ha kalas för Johans lillebror. Nu får dom fira utan oss.....opåsöndag har jag tatt semester för då ska solen skina.
Hade ju tänkt oss ut på skoterutflykt. Ja vi får helt enkelt se hur helgen slutar. Se om vi lyckas klara oss...!!

Igår var iaf en riktigt rolig kväll. Jag o Eva drog iväg på Motorbolagets Ladies Night. Fantastiskt roligt initiativ att ha en sån kväll bara för tjejer.Vi hade rabatt på allt i butiken samt att vi fick provköra 2010´s Ski-Doo modeller. Nog förstår ni att jag var ut i lössnön och provade.
Testade 2olika skotrar och blev ju superförtjust i den ena....men dom är ju sååå dyyyyr.
Skulle vilja byta in min 550 mot en sån jag körde igår...men men...inte då iår.

Nä nu ska jag börja göra mig klar för jobb. Thyra sover så gott!!
Johan kommer snart hem o löser av mig!!

Hoppas ni får en trevlig härlig fredagkväll.

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: