07 februari 2010

Sjuka huset..

Ja jag som trodde att det var över igår. Hon hade ju inte kräkts på över 24 timmar...börjat som smått få tillbaka aptiten...!
Men då frampå kvällen betedde hon sig som att hon mådde illa igen och hon ville helst va nära och stod o svalde o svalde. Gick iaf o la sig och en stund senare så hör man plasket som bekräftar vad man anat.
Inget säger ungen heller utan jag får tassa in och då ser jag hon sitter i sängen o tittar på sin pöl hon åstakommit!!!!
Jajja det blev helsanering av säng o unge innan melodifestivalen började. Sedan somnade hon och sov hela natten....till 9 imorse....!!!
Smög mig in när jag vaknade runt 8.45 o hon verkade helti drömmarnas värld men vaknade till. Men var lååångt ifrån pigg. Tog upp henne och hon var som en säck potatis. Tung o ostyrslig....ville nästan inte prata. Försökte få i henne välling, tog väl halva flaskan.
Insåg sedan att blöjan var helt torr. Inget kiss på heeela natten....13 timmar. Shit tänkte jag.
Var bara att ta fram flaskan som vi tatt undan, fylla den me vätskeersättning. Hon drack 3 flaskor rakt av....sedan kom kisset igång. Puhh.
Låg på 38 i feber och sov i nästan 2 timmar mitt på dagen.
Sedan var det som om hon långsamt började vända. Hon bad om riskaka o åt lite chips. Fortsatte o dricka och fick tom ner lite kokta morötter o kassler till middag.
Sedan ville hon ha en macka innan sängen för välling dissar hon just nu.
Alltid samma visa när hon har magsjuka. Dissar kvällsvällingen säkert en hel vecka efter...
Jajja..jag vet ju att hon överlever. Nä men vi får väl se hur det är imorrn. Jag hoppas det har vänt iaf.

Så dagen idag blev ju inte alls som vi tänkt oss. Vi skulle ju ut på skoterutflykt. Jag hade tatt semester idag för att det skulle va kalasväder. Det blev att sitta inne hemma istället.
Men men då fick jag ju börja me nya stickprojektet..
Spana in här.....har stuckit rätt mkt av den så det är inte så mkt kvar..

Nä nu börjar Köping,måste spana...

TillsVidare
//Linda

1 kommentar:

Unknown sa...

Nämen usch då, hoppas att hon har repat sig.

Må så gott ♥
Mvh Camilla