03 mars 2010

Fastkörning..

I morse när jag vaknade så smsade svärmor och ville åka me mig in till jobbet. Detta pga en galen drevhög på vår väg, vid badstranden.
Till saken hör att hon igårkvällkörde fast däroch var väl rädd att återigen fastna.
Men det var inga problem för mig att hon skulle åka med mig....vi försökte komma iväg lite tidigare så vi skulle hinna bara.
Slängde oss i bilen runt halv sju. Satt och skröt att "jaaa men vår bil är inga som helst problem, vi har ju fyrhjulsdrift".......
Igår kväll visade jag funktionen genom att köra genom en rätt ordentlig driva...

Men inte i morse....nähää då...inte när vi skulle iväg och hade bråttom. För lite fart samt att jag överskattade fyrhjulsdriften gjorde att vi satt FAST!! I en halvmeter hög driva....
Ringde Johan, som då redan hade insett vad som skulle hända för han var redan halvvägs hem.

(Han ringde mig ca 5 min innan detta hände och frågade om han skulle komme hem o skotta..."Nääääää" sa jag glad i hågen...."det är luuuugnt!)

Jajja han kom iaf och puttade lös oss och svärmor fick ta egen bil till jobbet.=)
Landade på jobbet 07.10....tycker jag var bra ändå me tanke på allt som hände!!

Sedan var man uppspeedad för resten av dagen.

Annat då? Jaaa idag var det ju vägning. Har vart me i Viktväktarna nu i, ja va är det, hmmmm 6 veckor va.....vågen visade 0,9 ner idag. Så jag har en total viktminskning på 6.8 kilo!!
Yippeeee!! Goodie me!!
Känns ju galet bra. Det roliga är att det känns inte som att man kämpar....inte som att man gör några uppoffringar. När du väl är inne i det och lärt dig hur du ska äta o tänka så är det så enkelt!
Bästa bästa viktminskningmetoden EVER.

Nä nu ska jag latja lite me datorn innan det är dags för veckans IT!!!
Grey´s Anatomy kör återigen på Kanal 5 efter säsongsuppehållet. UNDERBART!!

Ha en mysig kväll.

Tills Vidare
//Linda

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja de syns så väl att du har minskat i vikt. Du är ju super duktig!!

Kraaam på dig snygging/helena

Hipsterlillamy sa...

Tack snälla Helena!!!
Ses imorrn...!! LÄNGTAR!!!

KRAAAM BABE!!

Anonym sa...

måste säga att jag uppskattar din blogg då du skriver om saker som har hänt som är jobbigt för tillfället men du verkar ta det med en nypa salt. måste också säga din hund är så fin, hade en sån innan. :) forsätt skriv alltid kul att folk delar med sig. ha det bäst!

Hipsterlillamy sa...

Oj va roligt att du säger så anonym=) Skulle va roligt om du skrev ditt namn!
Hoppas du fortsätter att läsa!!

Ha det!
//Linda

Anonym sa...

Hehe, förlåt glömde skriva mitt namn, jag heter Minna