27 mars 2010

Ny stuga och Earth Hour..

Då har vi flyttat över vårt pickopack 50 meter till höger om förra stugan.
Flytten gick smidigt värre må jag säga för att göra det i totalt snöoväder.
Me skoter o "puppa"(pulka) så gick det snabbt.
Ja här då, en större stuga men massor av mer plats både för en galen 2 åring och en stor Bernersennen. 10 bäddar - jo jag tackar. Vet dock inte om jag skulle vilja va 10 st här. Så stor tycker jag inte den är. Nog för att det finns bäddar för 10 st....men då skulle man nog bo på varann och det är jag inte så mkt för.

Tacos drog vi till me till middag. Åkte ner och handlade lite nu när mamma och pappa har åkt hem. Två påsar me lite man för typ två middagar - 600:-..........jisses va dyrt. Men dom måste ju hålla lite högre priser för att överleva. Finns ju bara en affär här så. Sen tycker jag att det är bra att gynna affären här oxå. Så otroligt trevligt och serviceinriktat folk som jobbar där. 3 st anställda!!!=)

Mamma ja, hon fick åka hem från lassa idag. Dom hittade inget men trodde ändå att det var gallproblem. Hoppas hon slipper ha mer bekymmer me det iaf. Hon såg ut att ha ordentligt ont.

Happ, hur många av er därute ska delta i Earth Hour då?? Jag hade nog gjort det om det inte var mitt i ett bra tv-program. Men då tänkte jag som så. EFtersom jag alltid nästan går o lägger mig 21 och då släcker alla lampor i huset(inte Tvn då) så jag har nog bidragit med min andel!!

Nä nu måste jag spana in Körslaget. Snyggt inledning av programmet!!

Tills Vidare
//Linda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tv jaja de va väll typ På spåret eller kom så dansar vi eller vad de nu heter hahaa.
Nä faktiskt så släkte inte jag heller, va ju hemma själv (mörkrädd hohooo spökar ju här)

kram på dig/helena

Hipsterlillamy sa...

Men Helena det var ju Körslaget!!!=)
O ikväll är det Falck....håll dig vaken!!!

KRAAAAAM