26 mars 2010

Snöpligt slut

Ja det blev ett konstigt slut på denna vecka. Igår var det supertsit väder så jag,mamma och Thyra stannade inne i stugan och hon började klaga mer o mer på att hon hade så ont över magen.
Dagen fortgick och det slutade me att pappa fick skjutsa in henne till V-mina på kvällen. Han kom tillbaka själv för mamma blev skjutsad till Lycksele lasarett.
Så där ligger hon nu och dom vet inte vad det kan va. Både gallan och sköldkörteln ser fina ut. Dom misstänkte ju först en inflammerad sköldkörtel men ikke.
Tycker det är lite skumt me det där lasarettet. Känns inte lika stabilt som Umeå sjukhus direkt..
Jajja hoppas iaf att dom hittar felet och att det går över.
Pappa åker hemåt imorrn och då byter familjen Åström stuga. Ska stuva in oss i stugan bredvid här. 10 bäddars!
Så idag har jag passat på att tvätta lite, vet inte om det finns en tvättmaskin här bredvid ju.

Men vi har även hunnit me ett besök ute på Saksensjön. Åkte ner dit på fm och stekte lite lunch och pappa och Johan fiskade lite. Blev väl 4-5 fiskar idag....dock 3 av dom inget att spara - för små.
Men det fylls på. Jag vet inte om Johan och jag kommer att fiska så mkt nästa vecka, ja kanske.
Det är ju mysigt att få fylla frysen me röding. O GOTT!!

Vädret då - jaaa idag har det vart regnblandat snöfall...blev sådär lagomt blött. Men men vi har inga dåliga kläder så det klagar vi ikke på. Men vi ser fram emot att "tända lampan" här nu vilken dag som helst. Såg ljust ut inför söndan...så vi håller tummarna.

Nu ska jag ta o ladda inför Lets Dance finalen. Mysigt!
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: