14 mars 2010

Vann rätt låt?!

Ja då var melodifestivalen över för i år. Ja den svenska delen iaf.
Aldrig har det vart så svårt att tippa eller jag menar aldrig har JAG haft så svårt att tippa vinnare. Nånstans fanns det där inne att Anna skulle vinna(som hon då gjorde) och låten ÄLSKAR jag.
Men det bidraget jag blev mest berörd över igår var Peter Jöback. Shit vilken energi han hade igår och va han gjorde me låten....ojojoj. Jag hade ståpäls hela bidraget!!!
Men andra favoriter var såklart Salem AlFakir. Grym låt!!! Darin.....mumms.....
Jessicas låt vann sig tyckte jag.....Timotej trodde jag oxå skulle vinna ett tag.
Ja som ni märker så hade jag(melodifestivalgalningen) mååånga låtar jag gillade.
Men fantastiskt roligt att Anna vann. Hoppas verkligen det ska gå bra för henne borta i Oslo.

Så vad har man dolat me sådär dagen efter melodifestivalen då. Vi var ute en sväng på fm i solen, men det blåste såååå kallt så vi gick in igen.
Status på Thyra: Jaaa hon har inte kräkit mer sedan igår kväll. Natten sov hon som en stock. Vaknade tidigt och ville dricka....drack 3 små flaskor på en gång. Förmodligen hade törsten gjort sig påmind. Åt sin välling men sen ville hon inte ha varken macka eller nån lunch. Jo en glass fick hon i sig. Förmodligen krånglar lillmagen med lite kramper. För hon tar sig för magen ibland och klagar.
Jag hoppas verkligen det ger me sig snart. Blir tokig på denna magis som går och aldrig slutar går.
Imorrn har vi föräldramöte på dagis så då kommer dom att ta upp sjukdomspolicyn. Förmodligen är det vissa föräldrar som inte har sina barn hemma tillräckligt länge så det sprider sig bara om och om igen.
Själv så har man ju hemma sitt eget tills man vet att dom orkar me en dag på dagis. Att dom ätit bra och så.
Skulle då inte vilja skicka tillbaka Thyra om hon inte ätit ordentligt efter en magis. Deras policy är 48 timmar men det tycker jag personligen är för lite. Borde va 3 dagar istället. Faktum är ju att man smittar 72 timmar......
Jaja jag kommer nog att säga mitt önskemål på dagis.

Nä nu ska jag ta o spela lite kort me en kollega här på jobbet. Så ska vi roa oss ett tag.
Hoppas ni har en mysig söndag!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: