09 mars 2010

Recept igen då...

Detta börjar som smått att lika en receptblogg, men efter några efterfrågningar om min kokkonst....haha.....så lägger jag ut dagens middag!! Som förövrigt blev sååååååå god!!

Kycklinglasagne 4 port
3 kycklingfileér
lasagneplattor
1 grön paprika
championer
4 soltorkade tomater
Färsk basilika
1 mozzarellaklump
1-2 vitlöksklyftor

Sås
2 dl fraiche
1 1/2 dl ajvar relish
3 dl mjölk

Skär kycklingfileérna i strimlor och stek gyllenbruna i margarin.
Skiva paprikan och championerna, stek med en stund på slutet.
Grovhacka tomaterna och basilikan. Blanda ihop allt.
Skiva mozzarellan.
Varva kycklingröran,mozzarellan och lasagneplattorna i en ugnsform. Avsluta med lasagneplattor.

Vispa samman fraiche, ajvar, salt och mjölk. Häll blandingen över.
Tilllaga mitt i ugnen,225 grader ca 25 min. Servera med sallad.

Jag gjorde ju det såklart viktväktarvänlig med lättmjölk och lättcremefraiche.
Kan ju bara tänka mig hur god den blir me fetmjölka o fetkrämpan...=)

God spis!

//Linda

2 kommentarer:

eva sa...

Smakade toppen!!! :)
Provade detta igår till middag!!
Kram

Hipsterlillamy sa...

Eller hur!!
Svärmora gjorde oxå det igår=)

KRAM