30 mars 2010

Snögubbe

Efter gårdagens gråa väder så vaknade vi imorse till halvsol iaf. Lika roligt varje gång man vaknar o ser solen skina över fjällen!! Det är verkligen härligt att se.

Igår var vi ju bara hemma i stugan, ja förutom en biltur vi tog. Åkte upp till norska gränsen och spanade lite. Där var det sol men i Kittelfjäll så hängde de grå molnen tunga!!
Men vi var ute två stunder ändå och lekte i snön. Byggde en snötunnel som Thyra tyckte va kul. Ja Joker me för den delen men han fick bara krypa en gång.
Här är lilltjejen på väg upp och igenom

Framme....

Idag åkte vi då iväg på morronkvisten upp till Bleriken men där hittade vi ingen bra plats att va på så vi åkte tillbaka till Rissjön. Där hittade en en utmärkt fjällkant att sitta på. Solen sken och det blev varmt o gott. Stekte pytt i panna o ägg på muuriikan. Men efter vi hade ätit så blev det mulet och halvkallt. Så vi packade in oss i pulkan och åkte ner till Sakensjön.

Där lös solen igen och Johan skulle provfiska....såhär gick det....Ivrig som jag är så tänkte jag att detta blir nåt kul att blogga om. Jag, Thyra o Joker var ju tvungna att hoppa ut pulkan eftersom vi satt rätt bra. Så jag grabbade mobilkameran och fotade samtidigt som vi plumsade i vatten.....=)
Grejen var att vi skulle pröva fiskelyckan mitt ute på sjön och inte där vi vart tidigare. Men efter borrade hål tidigare i veckan så hade det tryckts upp en del vatten där..hihihi
Men men Johan drog lös ekipaget och sedan åkte vi till vårt stamställe.


Där grillade vi lite korv och byggde en snögubbe

Visst blev den fin!!!!=) Är rätt duktig på det där me att bygga snögubbar va. Jag har dock en dotter som tycker det är rätt kul att SMASH-AND-GRAB.....men denna gubbe fick vi behålla!!

Jajja ni kanske är less på att se och höra om Kittelfjäll och va vi gör om dagarna. Men det kommer att fortsätta några dagar till.

Nog för att jag börjar längta hem till Umeeee. Gå på Maxi.....shoppa lite på Lindex....=) Jajja...det kommer.

Nu ska vi äta middag!

Tills Vidare

//Linda

3 kommentarer:

Nims sa...

Ni er ut att ha det riktigt härligt!! :-)
Kram på er

Hipsterlillamy sa...

Jaaaa det är toppen!! Börjar va svårt att roa en 2åring hela dagarna bara! Vet inte va för nytt man ska hitta på.
Men Elliot o dom kommer upp i slutet av vecka så då får hon ju en kompis iaf.
Ni får fundera på att hänga me nåt år vettja!!!
KRAAM

Nina sa...

Kan tänka mig det...hihi Skönt med lite dagis en!! ;-)
Ja men vad bra att hon får sig en lekkompis snart!! :-)
Vore jätteskoj, helt klart!!

Kramis