04 januari 2009

4:e tanden......bara sådär....och lite nyår!!

I morse när vi vaknade så hämtade vi över Thyra som vanligt till vår säng för välling och lite mys. När vi sitter där o myser upoptäcker jag att hon har fått sin 4:e tand!!! Bara sådär!!
Hur kul som helst!!!=)

Johan har preis åkt iväg och ska hjälpa Anneli&Joachim med flyttlasset som har kommit från Stockholm inatt. Nu flyttar dom in i sig lgh idag!! Spännande för dom!!

Jag sitter här vid datorn och Thyra har precis lagt sig. Sover inne idag eftersom vädret inte tillåter utevistelse. Pretty kallt ute!!! -17 har vi idag!! Brrr...!!
Blir verkligen en innedag idag!! Skönt det me!!


Kom ju på att jag inte berättat hur nyår var.....tokigt!!
Vi hade en trevlig kväll med familjen Fälten iaf. Vi åt en massa god mat. För mkt mat blev det nog. Alla var sprängfyllda i magen!!!
Massa surr och skratt. Mkt vin blev det......fyrverkerier i massor.
Hahaha föressten på tal om fyverkerier.....Manne hade me sig värsta lådan och strax innan tolv sprang vi ut och Manne drar igång låddan innan nån hinner reagera, speciellt hundarna....hahaha
Joker blev sjötokig....sprang fram och tillbaka på gården sen drar han. Både jag och Johan tänkte att nu får vi hämta honom långt bort sen. Iaf så när vi står där på gården och tittar ut mot sjön och fyrverkerierna. Vem kommer järnet bara en bit från lådan och allt smatter....jo Joker....han toksprang i ren stress. Så faktiskt lite roligt ut!!
Sen kom han upp på gården och va me oss resten av fyrverkerierna. Lite stressad men det gick väldigt bra. Över förväntan faktiskt!!
Barnen sov sig igenom världskriget här ute!!! Helt otroligt!!
Efter det så gick vi in igen och drack mer vin och spelade Buzz.
Två vinglas gick i golvet med rödvin i. Först Vanjas.....rödvin fulla golvet....=)
Sedan mitt....som jag råkade ha på tv-bänken. En i oljad ek......!!! Jag såg dock bara rödvinet på golvet där glaset hamnade. När vi klev upp morgonen därpå såg jag att det var en stor pöl inne i hörnet samt på tvbänken....!! Hmm....tror ni den fläcken gick bort!! NOPE!!
Så nu har vi ett fint minne av nyårsafton 2008/2009=)
Är det fest så är det!!!!
Hur som som blev det en riktigt rolig kväll!!!
Slänger in nån bild från tidigt på kvällen på barnen som lekte!!!=)


Härlig bild va?!?!
Goa Elliot!!!
Denna bilden är från igår när Thyra fick smaka Mer för första gången. Hon fattade på en gång hur man suger ur ett litet sugrör. Helt otroligt!!!!
Ha en härlig kall dag!!
Tills Vidare!
//Linda&Thyra














1 kommentar:

Hannis sa...

Hum,hum!
Rödvinspartaj kan sluta illa=))
Men har man kul så har man!

Hör av mig i morn när jag pratat m chefen.