29 januari 2009

En härlig mamma - dotter dag!!!

Idag har jag och Thyra haft en riktigt mysig dag!! Vi har mest myst och bara varit.
Vi bjöd iof över farmor på lunch och sedan åkte vi en sväng på Coop.
Men sedan blev det hem igen och på med mysbrallorna och fortsatte vår mamma-dotter dag.
Pappsen jobbar dubbla skift idag så han blir ledig imorrn. Jobbar till 12 inatt.

Thyra har vart heeeelt fantastisk och underbar idag. Som förbytt från de tre dagarna innan.=)
Vi har lekt på golvet, lagat god mat och pussats och kramats massor!!
Och inte att glömma sett Teletubbies önskar God Jul 2 gånger!!!!!

Om då Thyra kunde gilla den andra filmen av Teletubbies hon har men nej, det ska va denna med julgranen och julsångerna. Undra hur många gånger till man kommer att kolla på den!!
Brukar sitta och titta på henne och undra vad som försigår inne i skallen när hon tittar på den filmen.
Sedan så faschineras jag över vad som fångar barnen. För som jag har förstått så älskar verkligen barn Teletubbies.
Ska det va de klara fina färgerna, all upprepning av orden....!
Ja man kan ju undra, gillar det, det gör hon iaf!!!

Nu sen jag la henne så sitter jag med min stickning. Har vart utan i flera veckor och det känns så tomt i händerna på kvällarna framför tv:n.
Men nu är jag igång igen. Stickar tjocksockar till henne som hon kan ha i sina kavatskor när vi ska va i fjällen!!

Fjällen......gud va jag längtar till våren när solen börjar titta fram och värma lite. Det droppar från taket och fåglarna kvittrar!!!
Härligt!
Sen alla fjällresor....eller alla och alla. Vi har bara en inplanerad i vår men det kommer säkert att bli nån fler.....eller hur Vanja?!?!
Ska bli härligt och hoppa på skotern (läs i pulkan) dra upp på nån fjällsjö. Pimpla lite, laga mat på muurikkan. Myyyyyys!!!
Nästa så att det tar en thailandsresa!!

Nä nu ska jag sluta drömma mig bort. Men jag känner mig så härligt lugn och harmonisk ikväll och då kommer alla härliga tankar över en!!!

Ha det gott alla. Lev o må!

Tills vidare!!!

//Linda

Inga kommentarer: