09 januari 2009

En dag i Stockholm!!!!

Just hemkommen efter en lååång dag i stockholm. Känns som om j ag mest flygit omkring mellan busshållplatser och tunnelbanor!!
Landade på Bromma 10.30 och satte mig sen på en buss in mot centrum.
En gammal man satte sig bredvid mig och började prata. Mkt trevligt.
Han berättade att han var 80 år, mycket pigg man måste jag säga.
Iaf så klev vi av vid Alvik för att ta tunnelbanan vidare in mot centralen. Han skulle hjälpa mig hitta så han visade mig var man visar biljetten och går igenom. Såklar så tar jag fel port och då säger mannen "Det syns att du kommer från landet"
hahahaha......

Jag kom iaf in till stan där jag gick och flanerade runt i butiker med alla stressade människor.
Hann inte me så mkt då jag inser att klockan börjar närma sig för att åka ut till Frihamnen.

Kommer ut dit och får träffa alla sköna människor jag ska va i samma grupp som. Då fick vi en uppgift av castingpersonalen. Temat var jul och vinter.
Vi valde Midnatt Råder......så vi tassade in till castingpersonalen och sjöng och gjorde fåniga rörelser. Dom höll på skratta ihjäl sig! Roligt hade vi.

Castingen gick bra tyckte jag. Det började ju rätt lätt och jag kunde de flesta låtar dom gav mig.
Alla var skitduktiga i gruppen så när castingen egentligen skulle va slut säger castingpersonalen..."Ni är så bra så vi måste fortsätta och ta svårare låtar"....
Då blev det banne mig svårt ska ni veta!!!
Så vi var 4 tjejer som följdes åt på bussen efteråt och alla kände sig värdelösa.

Men så här i efterhand känns det bra och jag gjorde vad jag kunde, Jag försökte bjuda så mkt som möjligt på mig själv!

Åkte sen in till stan och mötte upp min kära Johanna. Vi hade en mycket trevlig stund med middag,fika och en massa surr om gamla tider!!
Oj va jag kom på att jag saknar henne!!!!! Puss på dig goding!

Jajja nu är jag iaf hemma och läääängtar till sängen. Är rätt trött och slut på. Speciellt mina fötter efter en dag i högklackat!!
Så nu blir det sängen!! Men först måste jag in och titta på min dotter som jag har saknat nåt oerhört idag!!

Ha det gott!

Tills Vidare!

//Linda

Inga kommentarer: