27 januari 2009

Klädpanik och lunch på stan!!

Har precis packat ur vagn, unge, mig själv ur bilen efter ett stadsbesök.
Mötte upp Jessica, Erica o Linnea för att käka lunch på Catharinas...!! Oj va roligt det var. Erica och Linnea har jag inte träffat på läääänge!!
Linnea som har fått jobb på Ving i sommar. Hon ska iväg och underhålla turister heeeeela sommaren. Finns det nåt jag önskar jag hade gjort när jag var yngre så är det en sån grej.
Guuuud va roligt hon kommer att ha!!

Men att ha med sig en snart 10 månaders "galen" tjej på stadslunch är ju direkt ingen höjdare.....hahaha mamma får ingen lunchro.
För det första så väntar man med att stoppa ner barnet i barnstolen innan man hunnit få maten. Sen när man fått maten så SKYNDAR man sig att stoppa i sig den bara för att hinna äta innan ens barn har tröttnat på att sitta stilla i barnstolen...puhh..
Sen när hon var less på det så var det bara golvet som gällde en stund. Å vad händer då?!
Jo man ska ju ramla och slå munnen i en järnstol så man börjar STORgrina...!!
Va mysigt det är att luncha med polare på stan och det är bara jag som har barn!

Nä nu gnäller jag. Ska va oerhört tacksam att Thyra är så pass snäll som hon är. Egentligen så är hon en liten docka.....bara med TONVIS av energi. Den hade ju räckt med hälften!!!

Iaf så var det görmysigt att träffa er tjejer. Speciellt Linnea som ska åka bort så länge. Vi får se så fort du kommer hem och lova att skriva!!
Erica var såklart oxå roligt att träffa!! Så länge sen man umgicks. En gång i tiden sågs vi en gång i veckan. "kramtisdagar".....vår showrepetiton!!!!!

Det var såklart kul att träffa Jessica oxå, tro inte nåt annat, men henne ser jag mer ofta!!!=)

Iaf så har det kommit över mig att jag ska va me i TV.....I TV RUTAN!!!!! Hallååååå....vad ska jag ha på mig?!?!?!?!?!
Har för det första gått gravid i 9 månader.....sedan har jag inte jobbat, går på mammapeng...vilket innebär att de pengar jag får i börsen inte är mkt. Och de pengar jag får har jag prioriterat på Thyra...!!!
Jag har alltså inget nytt!!!

Åsså får jag veta att jag ska ha 2-3 ombyten me mig för att en stylist ska kolla vad som passar och ser snyggast ut i rutan!!!!!!!!
Detta innebär att jag måste ut o shoppa, till mig själv, vilket känns superkul.
men de gånger jag har gått ut för att handla till mig själv har jag alltid hamnat på barnklädes avdelningen...hmm.....
Hur ska detta gå!!!!

Iaf så gjorde jag precis upp planer med svägerskan att vi ska ta en shopping eftermiddag på stan och sedan middag på det! Utan barn.
Känns ju toppen.

Nästa söndag flyger jag ju ner för inspelning....pirr.....!! Är faktiskt inte nervös för den, bara för kläderna!!
Men det ska lösa sig...!!!!!

Nä nu får de va nog för idag!

Tills vidare!

//Linda&Thyra

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv! Thyra var ju helt underbar! :)
Check this out: http://www.youtube.com/watch?v=pUM7SxOpv74&feature=related
Take care fina du!