19 januari 2009

Gårdagen är överlevd.....

Så ja, nu har man vart ute i kroglivet för första gången på säkert 2 år.......
Man är ju inte direkt van.....men oj va roligt jag hade.
Johan hade oxå haft roligt, han var ju på en fest för sin polare som fyller 40 och det hade vart gamla barndomskompisar där som han inte träffat på säkert 10 år. Så han var väldigt nöjd.

Själv så var jag me The Lizzy Jo Jays tjejerna.......MKT MKT trevligt.
Vi satt innan hos Johanna och så lagade vi tacopaj...mumms.
Drack en massa massa rödvin och lekte Jag-har-aldrig.....hmm.....!!!

Sen drog vi ner på stan med världens torraste taxichaufför...hahaha-......vi försökte verkligen få ett leende eller iaf nån reaktion...men INGENTING.......!!!!! Galet trist!!
Men men vi kom iaf fram till schlagerklubben gled in där och då kommer jag till himmelriket.....
Vilket ställe. BARA BARA schlager på dansgolvet......vilken stämning och partyfeeling man fick.

Sångfåglar som vi är så glider vi såklart direkt till schlagerbaren med karaoke....bestämmer oss för att köra Alla Flickor....åsså upp på scenen....!!!
Efter det intar vi dansgolvet.....shit va länge sen jag var ut.....oj va skoj jag hade!!!

Sen drar vi över till CoverClub och sjunger rock.....!!!! Dessa sångfåglar.....!!!
Kan inte hålla oss ifrån en scen!!!

Iaf så bestämmer vi oss för att köra solonummer där inne i schlagerkaraoken. Först går jag ut me Tusen och en natt.......åsså säger värden för det hela när jag är klar.
Dig vill vi ha i månadsfinalen nästa lördag...VADDÅ?!?! hahahaha
Fyller i nåt papper där o tydligen ska man få ett mail nu med vidare instruktioner. Men som jag förstår så är det en stor final på stora scenen där på lördag åsså kan man vinna priser...ingen aning. Man får tydligen en tid man ska va där....hahahah spännande.

Men det roliga slutar ju inte där. Johanna går upp sen och sjunger Empty Room....när hon är klar så vill värden ha henne oxå till finalen....

HAHAHAHA så både jag o johanna ska tydligen stå där i final. Fy rackarns va spö jag ska få!!!!
Men iof så är det ingen annan jag skulle vilja se vann över mig heller.....!!!=)=)=)
Puss på dig!!

Efter allt det roliga gick jag och mötte upp Johan på Bishop Arms, dags att åka hem tyckte vi. Var väl hema runt 2....och det var rätt skönt.

Hemma hade allt gått kalas. Som vanligt så hade denna lilla tjej skött sig exemplariskt. Även när inte mamma eller pappa var hemma. Första gången nån annan la hemnne för natten och det blev ju mormor och morfar. Så det var väldigt väldigt skönt att komma hem och få veta och se att allt gått kalas.

Dagen efter,igår, gick allt i seghetens tecken. Tror att man inte tillåter sig själv att va bakis när man har ett barn att ta hand om. Tröttheten känner man ju av men inte den där bakisheten som gjorde att man kunde ligga i soffan en hel dag tidigare!! Men det är skönt!!! Man kanske leker bort den!!
Iaf så la vi oss väldigt tidigt igår, när Thyra la sig för natten halv åtta så la vi oss direkt efter.
Mkt härligt och idag vaknar man utvilad och på topp!

Nu blir det mer kaffe för mig åsså hörs vi en annan dag!

Tills vidare!

//Linda&Thyra

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, må bästa kvinna vinna :) blir hursomhelst galet kul!!

kram