26 januari 2009

Blödigt....

Ikväll är det dags. Bonde-bröllopet!!!

Känns halvblasé med detta bröllop. Dom är säkert jättekära!!! Men det känns lite som "man passar på när man får lite sponsor"....eller?!
Men jag kommer ju att sitta som klistrad kl.20 ikväll och nån tår kommer säkert att trilla nerför kinden!!!
Man blir ju lätt så när man ser sånt....eller hur? Behöver ju bara titta på Glamour, som jag gör varje kväll, så faller det några tårar iaf varannat avsnitt!!



Det där med att va blödig kan va rätt jobbigt. När Joker var liten så tyckte jag det var skitjobbigt när han verkade ha ont nånstans, bara han haltade lite så trodde jag han höll på dö.=)
Jag kommer ihåg en gång när han var 6 månader, jag tyckte han kissade så ofta...hahahaha...så jag drog till vetten och betalade för 2 urinprov samt en ultraljudsundersökning. Det visade sig ju bara att han var på väg in i puberteten.......!!! Inge fel alls. Betalade väl en 800:- för det.
Detta blödiga över hunden har dock lagt sig, förmodligen har det lagt över sig på Thyra nu.=)


Första gången hon hade feber, första snuvan, första gången hon föll....ja sånt. Det blir ju bättre och bättre. Men varje första gång så är jag på väg till akuten eller iaf ringa sjukvårdsupplysningen. Tur jag har en karl som är lugnare än jag!!!


Känner nån igen sig eller??!!
Kanske bara jag som är tokblödig!!!=)
Det gäller främst när dom visar sjukdoms beteenden!!!
Tänk om man höll på så när ens karl visade tecken på sjukdom..hahahaha....!!!

Nä nog om blödighet. Vad händer idag då?! Thyra sover i sin sköna säng för tillfället. Shit idag är hon en riktig pain in the ass....vet inte om fullmånen är på G eller. Men redan när hon vaknad ei morse visade hon tecken på att va en riktig bitch....annars är hon som en sol men idag var det sådär halvgrining. Sen har hon suttit på golvet och bara börjat tvärskrika....hur högt som helst!!! Fattar ingenting. Men men hon är väl inne i nån fas, tur det är övergående. Då kan man lättare ha överseende med det.

Föressten på tal om perioder och utvecklingsfaser. Var lite emot detta med böcker och sånt när jag väntade och efter jag fick barn. Men det fanns en bok som jag köpte.

Växa och upptäcka världen - sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår.

MKT MKT bra bok!!!

Nä nu ska jag surfa vidare i cyberspace och sen invänta Vanja&Elliot. Dom är på väg ut till oss idag. Evigheter sedan vi sist sågs. Ska bli skoj!! Skvaller heeela dagen!!

Tills vidare!!!

//Linda&Thyra

Inga kommentarer: