03 januari 2009

Mamma ska tydligen köra!!

Så ja, idag skulle vi bege oss ut på första turen med nya bilbarnstolen. Hade glömt vissa vitala saker som stödbenet och en annan pryl på Barnens Hus så vi åkte dit o hämtade dom.
Vägen dit gick väl helt okej. Fortfarande skrik och gnäll. Hon är sååååå duktig på testa. Hon skriker och lyckas klämma fram nån krokodiltår och så tvärtystnar hon och kollar in mig.

Under tiden när vi gick där på Barnens Hus så sa jag att kanske jag ska köra. Hon kanske vill ha mig där fram.
Sagt och gjort. Körde iväg och Thyra var tyst och glad. Åkte på Coop och handlade och sedan hem. Hon somnade tom sista 5 minuterna på hemfärden!!!=)

Cosmic Comfort verkar va en kanonstol!! Hon sitter i samma höjd som föraren och ser ju ut hur bra som helst. Hon satt och tittade på husen och människorna.
Ja vi får väl se om det var nyhetens behag eller om det blir bättre.
Blir det inte bättre så blir det terror-bilåkning. Får vi åka och och härda varje dag längre o längre turer tills hon ger sig!!! Inget mer med det.

Har även funderat på om hon blir illamående av att sitta bakåt....?!?!?! Ja det är ju inte lätt att veta!!

Hur som så rekommenderar jag verkligen Akta Gracos Cosmic Comfort!!!! Stora härliga nackstöd, såg riktigt skönt ut när hon somnade och hade så pass bra stöd.
Sen är det ju en speciell stoppning som formar sig efter barnet.
Nope det köpet ågrar vi inte!!!

Nu ska jag snart förbereda för lördags middan.....TACOS! Mumms.
Sen ikväll är det ju äntligen nåt att se på TV. Körslaget!!
Flera kvällar det vara vart skit nu!!

Ha en härlig lördagkväll!!!

Kraaaam

Tills vidare
//Linda&Thyra

Inga kommentarer: