03 oktober 2008

fredagkväll...äntligen..

Vilken dag!!!! Hahaha kan bara skratta åt den. Men jag kan säga att jag är glad att det är kväll och jag sitter med en Norrlands guld bredvid mig!!!
Det har bara vart stress,stress o mera stress. Inte bra för tantens hjärta.=)
Vill ni höra eller.....
Ja iaf efter den sköna promenaden i blåsten så kom vi hem. Jag duschade och tänkte jag skulle ringa och höra me kantorn när vi skulle ses imorrn. Vet ni va han säger....."OJ det har jag helt glömt bort, jag är bortrest och det är nån annan som ska kompa"....
Jaha tyckte jag...........fick ett nytt nummer till en annan karl.
Ringde honom och det visade sig att han inte hade hört nån av låtarna!!!!!!!
"Kan du skicka mig noterna" sa han.
"Javisst" tyckte jag. Kom ju på att jag hade noterna till en sång men den andra saknades ju.
När vi la på började stressen komma...hahaha....sprang till datorn och tänkte direkt på notpoolen. Där finns ALLA låtar att ladda hem.
Nähäää inte Handens fem fingrar inte.....
Shit, va gör jag nu hann jag tänka hundra gånger. Ska lägga till att Thyra hade börjat göra sig klar för lunch....alltså.....hon hade börjat låta...hmmmm hmmm hhmmmm högre o högre.
Hon satt bredvid mig och lät så och jag googlade o googlade.......
Hittade tillslut noterna....på kompositörens hemsida....!!!!!!!!!! Peter LeMArc....vem hade kunnat tro det då!!
Jajja, fick iväg båda notpapperna och sen satte vi i oss lunchen.
Under tiden vi käkade var jag tvungen att ringa o fixa mammas överraskningspresent.
Mätta och belåtna skulle vi bara tvärbyta blöja och sen dra. Då hann telefonen ringa 2 ggr till...HAHAHA...pulsen ökade några hundra igen.....!!
Var ju tvungen att åka ner på stan och fixa en ny outfit till imorrn.
Jajja hur det är var så kom vi ju oss ner på stan. Men fanns det nån parkering????!!!! Nääää körde runt halva stan innan vi fick tag i en. Packa ur allt....barnvagn,barn,skötväska...en själv.
Åsså iväg.....å det var ju inte liiite folk där inte.
Vi sprang omkring, sökte kläder och stod i kö.
Puhhh var sååå nöjd när jag kom hem me ny klänning.
Stressdammsugade innan pappsen kom hem.....
Sen la vi henne så hon skulle sova em-luren. DÅ skulle jag prova outfiten.
Höll på döööö eftersom klänningen var lite för stor. Jag såg ut som ett tält...!!!
Jaha..bara dra iväg igen till Strömilen och försöka hitta sig ett bälte till klänningen.
Men nu är jag iaf hemma. Mätt, har en ny klänning MED ett snygg bälte till, nya strumpbyxor och klar inför morrondagens dop.
DET DU VANJA!!!=)=)=)
Så nu sitter jag och bara njuter till Glamour,kollar du me Nims? samt en öl i handen.
Kan det bli bättre!!

Men rackarns vilken hejbaberiba dag det blev.
Varför ska det alltid bli såhär när det gäller Vanja och mig???!!!
Du vet ju va jag menar...hahaha


En kvällsbild av en äntligen avstressad mamma och hennes ögonsten!!!
Tills vidare!!
//Linda&Thyra

2 kommentarer:

Hannis sa...

Vad mörk du har blivit!
Fint!!

Tycker du ska lägga upp en slinga på när du sjunger.
För det är du riktigt bra på!!

Om jag kommer i håg rätt så skröt du jämt om hur duktig du var på teknik=))
Börjar åldern ta ut sin rätt?!

Pöss

Johanna B sa...

så himla fina ni är! ville bara säga det :)
Jättekul att läsa din blogg! har jag något att sysselsätta mig med :) stooora kramar /johanna