10 februari 2009

Avfrostning och skurning....

Den grå vardan infinner sig rätt snabbt. Man fick va och behandlas som en star en dag iaf.
Men idag är det som vanligt igen. Väldigt tvära kast!!
Idag har det vart helt underbart väder.
Packade Thyra i vagnen i morse och gick ut med båda hundarna. Lånade Finta oxå.
Så dom lekte och sprang medan Thyra sov och jag bara njöt i solen.
Kom hem och åt lite lunch och sedan drog jag o Thyra iväg på Coop.

Tänk att det kan va så roligt att åka på en affär. Kanske beror på att vi legat sjuka och inte kunnat göra nåt kul,förutom min sväng i söndags då, på en vecka.

Sen när vi kom hem kom jag på den brillijanta ideen att avfrosta frysen. Så jag packade ur all skit.....ja det var faktiskt mest skit däri. Shit va man är duktig och sparar mat när man gör storkok. Men äter man upp det??? Väldigt sällan i denna familjen!! Tyvärr!
Nu blir det andra bullar(säger jag varje gång jag avfrostar).

Har köpt sånna här påsar som man lägger längst ner i frysen som ska sköta allt. Det står på förpackningen att man inte ska behöva frysa om händerna för man ska slippa va i kallvatten och allt sånt. Så när det är klart så är den där påsen fylld med allt vatten som blivit av isen.
Den ska tydligen suga upp varenda liten droppen!!
Ja vi får väl se.......ska göra som det står på förpackningen iaf.
"Lägg i den, stäng dörren och slappna av"
Så det gör jag nu!!!

När jag hade packat ur allt och diskat allla lådor o sånt så fick jag för mig att skura golvet....
så nu är det oxå gjort. Skönt!!!

Nu ska jag luta mig tillbaka och sticka socka numero 2 till Nea.

Återkommer om resultatet av mirakelpåsen i frysen!!

Tills Vidare!

//Linda

Inga kommentarer: