22 februari 2009

Helgen slut igen

Visst är det galet hur fort dagarna går. Nu är helgen över igen och inget har vi hunnit göra.
Inte nåt av betydelse iaf. Haft en slapparhelg. Vädret har ju inte var så roligt heller.
Igår spenderade vi dagen mest hemma. Var en sväng in till stan och utförde lite ärenden men sedan åkte vi hem i rask takt.
Lördagskvällen så firade vi Johans lillebror som fyllde 20 för nån vecka sen. Vi har inte haft möjlighet att fira nåt innan på grund av sjukdom mm.
Enda helgen som funkade var denna. Nästa helg ska IKEA besökas. Har dock inte bestämt mig om jag ska me men förmodligen blir det icke. Nästa lördag är det skotervisning i Holmsund och söndagen ska jag jobba.
Så IKEA får vänta på mig en annan helg!!!=)
Men iaf så hade Anneli gjort en tacobuffe samt en smarrig kladdkaka till efterrätt. Mummsigt.
Så barnen lekte och vi vuxa frossade...hahaha.

Ja jag vet vad ni tänker....Linda följer ju viktväktarna nu.....men absolut inte i lördags. HAHAHA
Även godishuset ingick i våra ärenden under lördan....*fniss*

Sedan så tittade vi ju på Melodifestivalen. Den går ju absolut inte att missa!!
Denna lördan var det helt rätt låtar som gick vidare. EMD var klart bäst!! Lite chockad egentligen över deras bidrag...lite ovaäntat från dom. Men det var väl det dom var ute efter!!=)

I morse när vi vaknade och tittade ut och såg att det inte var nåt skoterväder idag heller så packade vi oss i bilen och åkte till Fredrika. Där har vi spenderat dagen men mamma och pappa.
Skönt.
Det tråkiga var att på hemvägen när vi var i Vännäs ringde mamma och sa att min kamera blev kvar där. Jag som hade fotat Thyra idag och skulle lägga ut här.
Mamma hade hittat min gamla sparklåda som jag hade till mina dockor. Den är så liten så Thyra rymdes precis där i. Hon var så söt där hon satt.=) Kort kommer senare!
Sparklådan har gjorts av min barndomskompis Jennys pappa Sven. Tänk att den finns kvar och är behållen än. Måste dock byta en skiva samt tror jag den blir ommålad innan hon ska ha den till sina dockor...kanske nästa vinter!!=)

Mamma hade även plockat fram mitt gamla Lundby dockhus. Allt var sååå fint och välbevarat. Dock behöver lampor och möbler uppdateras. Men det fick oxå följa med hem. Ska ställa i ordning det och ställa upp det på hyllan i Thyras rum. Får hon leka med det när åldern blir aktuell. Nog för att hon lekte redan idag me det. Kastade ut alla möbler o sånt på golvet.
Sen när vi satte henne i bilen för att åka hem och hon såg huset i baksätet på bilen blev hon skitlycklig och nästan skrek rakt ut.=)
Roligt att det finns kvar och Thyra nu får ta över det!!

Både jag och Thyra var skittrötta när vi kom hem. Thyra fick välling och stupade i säng. Själv drack jag ett glas fanta och stupade i säng. Dock är jag ju vaken än. Höll på somna och tittade en tväris på klockan o såg att den bara visade 20.15, då tänkte jag att nån måtta får det va.
Hämtade datorn och slösurfar runt nu en stund.
Snart ska den släckas och mina ögonlock ska få falla. Sååå skönt.
Johan ska ut och ploga inatt och då är det så mysigt att få hoppa i säng samtidigt!!=)

Nä usch känns som om dagens inlägg bara är en massa bladder.....fattar inte att jag är så trött. Galet.

Ha det underbart och sov så gott!!!

Tills Vidare!

//TröttLinda

Inga kommentarer: