12 februari 2009

Shoppat....eller vad ska jag kalla det!!!!!

I höstas så köpte mamma en vindfleece overall till Thyra på p.o.p
En helt galet bra overall som vi haft jättemkt på henne. Nästan ända fram till nu när den riktiga kylan tog vid och farmor köpte henne en p.o.p vinteroverall.

Idag kom ett mail från polar´n. Det stod "Återkallande av produkt".
Klickar upp mailet och ser att det är vindfleecen som vi haft.
Tydligen klarade den inte säkerhetskraven som p.o.p ställer på deras kläder.
Luvan är tydligen för stor och jag har tyckt det jag me.

Tydligen var det ett barn som höll på gå åt när luvan hade fallit över ansiktet när mammam hade lämnat barnet i bilstolen. Och efter som den är vindtät så gär det inte att andas genom.
Mamman kom till bilen och hittade sitt barn livlöst. Nu gick det bra och barnet gick att rädda.

Men det är väl därför p.o.p tar tillbaka alla sånna overaller. Dom är förövrigt redan omgjorda och på dagens finns ingen luva. Till hösten kommer den igen men det kommer att va med avtagbar luva!!

Iaf så började mina hjärnceller jobba. Ska jag lämna igen den eller inte......eftersom vi vart så otroligt förtjust i den. Men eftersom Thyra snart inte längre kan ha den så tänkte jag.."varför inte!"

Det roliga i det hela är att igår kväll satt jag och Johan och pratade om underställ till henne och att hon skulle behöva ett bra när vi åker till fjällen. Men vi tyckte p.o.p´s var lite dyra!!!

Så idag åkte jag ner till butiken. Lämnade igen overallen. Fick istället hela understället,byxa&tröja samt en toppluva. Men även 30:- tillbaka!!!!=)

Snacka om bra shopping va!!!!=)=)=)
Nu är vi nöjda och glada!! Inget som får en på så bra humör som shopping!!!!!!

Nä nu ska jag nog sätta mig och sticka lite under tidenThyra sover!!!

Tills Vidare!

//Linda&Thyra

Inga kommentarer: