10 februari 2009

Hatar köttbullar!!!!!!!

Alltså vad är det egentligen för fel på köttfärs som man gör i ordning för att rulla köttbullar?!?!?!
Eller är det jag det är fel på???!!

Tänkte jag skulle va duktig!!!
Gjorde glad i hågen i ordning 500g färs och den såg så fin ut tills jag började rulla. Tyckte den blev så lös och så.
Slängde ner dom i stekpannan och skulle skaka stekpannan som man så fint ska göra för att få dom fint stekt runtom.
Då blir köttbulls -faana platta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjorde tom saltfria till Thyra så jag hade två stekpannor på spisen.

När Johan kom hem var jag såååå arg. Tog stekpannan och kastade skiten ner i slasken och förklarade bestämt att det blir ingen middag idag!!!!!
Jag är en värdelös mamma som inte kan göra egna köttbullar konstaterade jag!!

Efter lite ner-lugnande av mig själv så gjorde jag biffar av resterande köttfärs.
Blev mkt gott med makaroner o biffar!!!=)
Thyra tyckte oxå det!!!

Kommer ALDRIG mer att rulla en jäkla köttbulle. Har försökt sååå många gånger och nu får det fasen vara nog!!!
Näää Icas gourmetköttbullar blir det hos Åströms i fortsättningen!!
Så det så!

Iaf så ska jag uppdatera er om påsen i frysen. Det ser banne mig ut att funka!!!
Blir ruggarns impad. Så skönt att slippa hålla på med kastruller och torka hela tiden!!
Nu får den stå såhär tills i morrn och då är det bara att lasta in!!
Det tar ju längre tid men det får det göra.
Liks minusgrader utomhus!

Nä nu börjar Glamour!!! Dags att få dagens skratt!!=)

Tills Vidare!!

//Linda&Thyra

Inga kommentarer: