11 februari 2009

Huvudvärk och självscanning.......

Jag undrar om det är snuvan som gör att jag har huvudvärk. 3:e kvällen i rad.
Man börjar ju fundera om det är nåt fel eller?!
Jag brukar ju aldrig ha huvudvärk annars....!!! Ja vi får väl se om det ger sig. Hoppas det iaf!

Idag har vi vart i farten hela dagen. Började i morse med att åka in till BVC för vägning.
Sedan hem för att sova en stund och äta lunch. Sen drog vi iväg till Maxi för storhandling.
Höll egentligen inte på att komma iväg men......jag åkte ändå.

När jag hade klätt oss, det var minus 20 ute så det var MKT kläder som gällde, så packade vi ut oss i bilen och när vi kom dit så kollar jag börsen om Ica-kortet är där.
För Ica-kortet vill man ha för att man ska kunna själv scanna.
Tror ni ica-kortet låg i börsen?!
Nope, för det är några små händer som trollat bort det.

Thyra satt så snällt i bilen under tiden jag sprang in och vände upp o ner på halva huset.
Ut till bilen igen och vända upp och ner på den.
Inget Ica-kort!!!

Men men vi åkte iaf och det gick bara fint. Men det är ju så drygt att måsta packa varorna betalat!!!
Men nu är vi hemma med en massa god mat i kylen igen!!!!
Å såhär glad är man när det finns en massa mat hemma. Lilla clementinmonstret!!
Igår morse när jag som vanligt satt med mitt morronkaffe o morronmacka framför datorn så smög den här lilla tjejen vi har boende hos hos in i 4:e rummet. Stängde dörrenb och vad hittade hon där?!
Jag hörde bara ett livligt prassel en bra stund och tänklte jag skulle kolla till henne.
Jo då såg det ut såhär?! Tydligen hade hon planerat att slå in några alla hjärtansdags presenter!!! Sååå fint hon hade gjort!! Roligt hade hon med all säkerhet!!
Men på tal om nåt helt annat, vilket underbart fantastiskt väder vi har haft idag!!
Sånna här dagar man längtar upp till fjällen!!!! Dra iväg med skotern till en härlig fjällsjö, starta en brasa och göra lite god mat på muurikkan över elden. Fy sjuttsingen va härligt!!!
Det bästa med det hela är att 2 veckor i Kittelfjäll är inbokad!!!!=) Eller nu blev det 1 1/2 men man vet aldrig om den där halvan förlängs!!!=)
Första veckan är vi med mamma och pappa där uppe. Och i förrgår kväll sitter Johan och säger...."ska vi inte va där en vecka till"....
Hmmm tänkte jag då.....men la fram det till Vanja och hon högg på en gång...
"Då kommer vi upp till er den sista veckan"..
JAAAAAAAAAAA skrek jag nästan, eller jag skrev iaf så på MSN.
Så nu har vi bokat fjällsemestrar! Helt fantastiskt roligt!!! Längtar sååå mkt!!
Nä nu ska jag se crazyGlamour!!!!
Tills Vidare!
//Linda

Inga kommentarer: